۰

گوشی‌های 5G ارزان می‌شوند؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷
گوشی‌های 5G ارزان می‌شوند؟
گوشی‌های 5G ارزان می‌شوند؟

آی‌تی‌من- اما با معرفی چیپ 480اسنپدراگون جدید به‌نظر می‌رسد که تلفن‌های 5G بیش از قبل برای همه قابل دسترس است. 

به گزارش سایت گیزمودو، اسنپدراگون 480باوجود اینکه بخشی از خانواده سطح اول تراشه‌های تلفن همراه سری 400کوالکام است اما نه‌تنها از فرکانس 6گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی می‌کند، بلکه از یک پردازنده 8 هسته‌ای متشکل از 2هسته CortexA76 با عملکرد بالا به همراه 6هسته CortexA55 برای افزایش بهره‌وری انرژی پشتیبانی می‌کند. 

این به این معنی است که اسنپدراگون480می‌تواند همان سطح از اجرا را ارائه دهد که اسنپدراگون 730G استفاده شده در گوشی 350دلاری Pixel4a اجرا می‌کند، اما با پشتیبانی بیشتر از شبکه‌های تلفن همراه نسل بعدی. این چیزی است که می‌تواند به شرکت‌هایی که تصمیم دارند گوشی‌هایی با قیمت مناسب اما با پشتیبانی 5G تولید کنند کمک بزرگی کند.

هنگامی‌که بحث اتصال بی‌سیم به میان می‌آید، اسنپدراگون480از یک مودم داخلی X51 استفاده می‌کند که کوالکام ادعا می‌کند سرعت دانلود در آن تا 5/2گیگابیت بر ثانیه یا آپلودهای بالاتر از 660مگابیت بر ثانیه در 5G می‌رسد و یا حداکثر سرعت دانلود تا 800مگابیت بر ثانیه را هنگام اتصال به اینترنت شبکه معمولی 4G  ارائه می‌دهد. به اضافه اینها، اسنپدراگون480از بلوتوث 1/5و وای‌فای6 نیز پشتیبانی می‌کند.

حتی اسنپدراگون480می‌تواند به‌عنوان یک تراشه سطح ابتدایی طراحی شود تا برخی از ویژگی‌های پیشرفته را که قبلا فقط در تلفن‌های سطح بالایی که از نمایشگرهای 120هرتز با وضوح FHD و ثبت عکس با حداکثر 3دوربین پشتیبانی می‌شد و ضبط همزمان فیلم سه‌گانه (با حداکثر 720پیکسل) با 70درصد عملکرد هوش مصنوعی بهتر در مقایسه با تراشه قبلی اسنپدراگون460ارائه دهد. هیجان در مورد تراشه‌های جدید تلفن همراه می‌تواند تا حدی از بین برود وقتی پای پرچمداری مانند اسنپدراگون 88 به میان می‌آید، اما با هدف قرار دادن کوالکام تراشه اسنپدراگون 480برای استفاده در گجت‌های 250دلاری (حدود 7میلیون تومان) و چندین سازنده دستگاه دیجیتال ازجمله Oppo، HMD و OnePlus، این چیپ به یک قطعه بسیار مهم سیلیکون تبدیل شده است.
 
کد مطلب : ۲۷۵۳۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما