۰
با انتشار گزارشی تکمیلی، سه روز مانده به مجمع

هیات نظارت بر انتخابات نصر تهران خواستار ابطال صندوق مشاوران شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۶
هیات نظارت بر انتخابات نصر تهران
خواستار ابطال صندوق فروشگاه‌ها شد
هیات نظارت بر انتخابات نصر تهران خواستار ابطال صندوق فروشگاه‌ها شد

آی‌تی‌من- نخستین گزارش هیات نظارت بر انتخابات نصر تهران در پانزدهم آبان ماه گذشته، ضمن تایید تخلف در انتخابات شاخه مشاوران، به دلیل تاثیرگذار نبودن میزان تخلف‌ها بر نتیجه انتخابات، صندوق مشاوران را تایید کرده بود؛ اما اکنون، پس از بررسی شکایت‌ها، خواستار ابطال انتخابات این شاخه نیز از سوی هیات نظارت مطرح شده است.

هیات نظارت بر انتخابات دور ششم هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گزارش تکمیلی خود  که به امضای شش نفر از هفت عضو این هیات رسیده و دیروز در اختیار روزنامه فناوران قرار گرفت، اعلام کرده که راسا اقدام به بررسی پرونده رای دهندگان حقیقی ثبت نام شده در هفته آخر قبل از انتخابات کرده که در نتیجه این بررسی مشخص شده که تعداد کسانی که پرونده آنها تکمیل نبوده و رای داده اند بسیار بیشتر از ۳۲ مورد اعلامی‌دبیرخانه بوده و تاثیر قطعی در نتیجه انتخابات شاخه مشاوران گذاشته است.  در نتیجه هیات نظارت درخواست  ابطال انتخابات شاخه مشاوران و برگزاری مجدد آن را از مجمع مطرح کرده است.

این هیات در گزارش خود همچنین، شیوه برگزاری مجمع عادی به طور فوقالعاده را به دلیل دخالت‌های هیات مدیره دوره ششم، مغایر با تضمین صحت و سلامت انتخابات اعلام کرده است.

حال باید دید با توجه به دستور جلسه مجمع منتشر شده، که در آن صرفا به تصمیم گیری درباره ابطال یا تایید انتخابات شاخه فروشگاه‌ها اشاره شده است، آیا اجازه بحث بر سر شاخه مشاوران نیز به اعضای صنف داده می‌شود یا نه.

متن گزارش تکمیلی هیات نظارت بر انتخابات دور ششم هیات مدیره نصر تهران به این شرح است: 
«با توجه به اختیارات و وظایف تعیین شده در دستورالعمل برگزاری انتخابات و بالاتر از آن مصوبه بند ۷ صورتجلسه مجمع عمومی‌عادی مورخ 29/8/99 که ضمن تفویض اختیار؛ هیات نظارت را صراحتا ملزم به ادامه فعالیت و رسیدگی به شکایات واصله نموده است؛ لذا این گزارش در راستای تکمیل گزارش مورخ 15/9/99 جهت تصمیم گیری در خصوص انتخابات توسط مجمع عمومی‌عادی بطور فوق العاده به استحضار اعضا می‌رسد.

 شاخه شرکت‌ها :
بر طبق بند ۳-۲ گزارش اصلی ؛ انتخابات در شاخه شرکت‌ها مورد تایید این هیات می‌باشد.

2- شاخه مشاوران :
بر طبق بند ۵-۴ گزارش اصلی؛ به‌دلیل وجود آرای اشخاصی که بدون داشتن حق رای در انتخابات شاخه مشاوران شرکت کرده‌اند و تا زمان گزارش مورخ 15/9/99 این هیات؛ تنها ۳۲ مورد تخلف توسط دبیرخانه سازمان اعلام گردید که تاثیر در آرای نفرات اصلی ایجاد نمی‌کرد؛ لذا در آن تاریخ و بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط دبیرخانه سازمان، هیات نظارت ضمن تایید انتخابات شاخه مشاوران تصمیم گیری نهایی در خصوص این تخلفات را به مجمع عمومی‌ عادی بطور فوق‌العاده واگذر نمود.

لازم است تا خدمت اعضا محترم اعلام دارد که به‌علت اعتراض مجدد شکات به گزارش هیات نظارت مبنی بر این که اولا تاثیر این تعداد بر اعضای علی البدل را در نظر نگرفته و همچنین مدعی بر وجود تخلف بیش از ۳۲ مورد بودند؛ هیات نظارت این بار راسا اقدام به بررسی پرونده رای دهندگان حقیقی ثبت نام شده در هفته آخر قبل از انتخابات نمود و با بررسی مجدد پرونده رای دهندگان حقیقی  که در سه روز آخر مهلت قانونی ثبت نام نموده‌اند ( تعداد ۳۰۲ متقاضی که ۱۹۴ مورد آن توسط دبیرخانه پذیرفته شده است) آشکار گردید که تعداد کسانی که پرونده آنها تکمیل نبوده و رای داده‌اند بسیار بیشتر از ۳۲ مورد اعلامی ‌دبیرخانه می‌باشد و تاثیر قطعی در نتیجه انتخابات شاخه مشاوران گذاشته است. در نتیجه هیات نظارت درخواست ابطال انتخابات شاخه مشاوران و برگزاری مجدد آن را از مجمع دارد.  

۳- شاخه فروشگاها :
بر طبق بند۴-۳ گزارش اصلی؛ این هیات به علت وجود آرایی در صندوق انتخابات فروشگاها که حق رای دادن نداشتند، در خواست ابطال انتخابات در شاخه فروشگاها و برگزاری مجدد آن را از مجمع دارد.

۴- هیات نظارت براساس وظایف قانونی خود در تاریخ 3/10/99 جلسه‌ای در خصوص نحوه برگزاری مجمع عمومی‌عادی بطور فوق‌العاده که قرار است تکلیف نهایی انتخابات دوره ششم را روشن نماید با حضور رییس ستاد اجرایی و دبیر هیات مدیره پنجم سازمان و کلیه اعضا هیات نظارت در محل سازمان برگزار و با صرف زمانی بیش از چهارساعت ضمن بررسی تمامی ‌جزییات نظر قطعی خود را به اتفاق آرا در همان جلسه به رییس ستاد اجرایی انتخابات منتقل نمود که در نتیجه آگهی نوبت دوم مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده با دستور جلسه‌ای دقیقا مطابق با دستورالعمل برگزاری انتخابات برای تاریخ 13/10/99 توسط دبیرخانه سازمان در روزنامه کثیرالانتشار به چاپ رسید.

متاسفانه با دخالت کاندیدهای انتخابات که به‌عنوان هیات مدیره ششم! در سازمان مستقر هستند، ضمن قطع دسترسی اعضا هیات نظارت به اطلاعات رای دهندگان و قطع ارتباط با کارکنان دبیرخانه؛ مجددا آگهی بدون اطلاع هیات نظارت در تاریخ 9/10/99 به چاپ رسید که ضمن ابطال آگهی قبلی و اعلام نوبت اول مجمع عادی بطور فوق العاده با دستور جلسه‌ای خلاف دستورالعمل برگزاری انتخابات روال قانون و مورد تایید هیات نظارت را متوقف نمود.

از آنجایی که هرگونه دخالت به هر شکل توسط کاندیدا‌ها در مسیر قانونی حصول نتیجه انتخابات تخلفی آشکار و تاثیر گذار است؛ لذا دعوت به نوبت دوم مجمع عمومی ‌بطور فوق العاده به تاریخ 2/11/99 که دستور جلسه آن بدون در نظر گرفتن درخواست‌های هیات نظارت و توسط هیات مدیره‌ای که نتیجه انتخابات است و نه مجری آن صورت پذیرفته، اعلام می‌دارد برگزاری این مجمع مغایر با تضمین صحت و سلامت انتخابات می‌باشد. کلیه این موارد بطور رسمی‌ به اعضای محترم هیات مدیره پنجم به‌عنوان مسوول برگزاری انتخابات گزارش و همچنین در نامه مورخ 21/10/99 به رییس ستاد اجرایی و دبیر سازمان  تذکر گردیده که متاسفانه هیچ‌گونه ترتیب اثری به آن داده نشده است؛ لذا از مجمع عمومی‌عادی بطور فوق العاده تقاضای رسیدگی به این تخلفات را دارد.

در پایان لازم است از اعتماد مجمع عمومی‌ سازمان نظام صنفی استان تهران که با تفویض اختیار مسوولیت ادامه فعالیت و رسیدگی به شکایات واصله را به این هیات واگذار نمودند قدردانی نموده و اعلام دارد اعضا هیات نظارت تمامی ‌تلاش خود را جهت حفظ حقوق رای دهندگان و کاندیداها با رعایت اصل بی طرفی در چارچوب قوانین و مقررات سازمان به خرج داده تا صحت و سلامت انتخابات دور ششم به نحو احسن تضمین گردد.»
 
کد مطلب : ۲۷۵۳۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين