۰

پروژه «لون» گوگل به پایان راه رسید

تاریخ انتشار
جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۳
پروژه «لون» گوگل به پایان راه رسید
پروژه «لون» گوگل به پایان راه رسید
 
آی‌تی‌من- در مطلبی که روی وبلاگ واحد X moonshot  شرکت آلفابت منتشر شده، آمده است: مشخص شده که مسیر موفقیت تجاری این پروژه (لون) طولانی‌تر و پرریسک‌تر از چیزی است که ما انتظارش را داشتیم.

این مطلب می‌افزاید: در ماه‌های آینده، توقف فعالیت‌ها را آغاز خواهیم کرد و «لون» از این پس یکی از پروژه‌های Other Bets آلفابت نخواهد بود.

آلفابت، علاوه بر تجارت اصلی‌اش که تبلیغات و جست‌وجوست، منابع مهم درآمدی دیگری هم دارد که از بخش رایانش ابری، پلی استور، رایانش ابری و مانند اینها به‌دست می‌آید. اما این شرکت پروژه‌های دیگری را نیز در بخش Other Bets  پیگیری می‌کند که «لون» یکی از آنها بود.

آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل، پروژه «لون» را در سال 2013 راه‌اندازی کرد و این پروژه توانست در سال 2018 خود را تا یک شرکت مستقل زیر مجموعه آلفابت بالا بکشد.

«لون» در ماه ژوییه گذشته، نخستین سرویس تجاری اینترنت خود را در کنیا راه‌اندازی کرد. در این سرویس از 35 فروند بالون استفاده شد که مساحتی در حدود 50 هزار کیلومتر مربع را پوشش می‌داد. فعالیت دیگر لون، ارایه اینترنت در مناطقی بود که از بلایای طبیعی آسیب دیده‌اند. برای مثال، پس از توفان ماریا در پورتوریکو در سال 2017 و زلزله سال 2019 پرو، بالون‌های اینترنتی این شرکت به ارایه خدمات پرداختند.

آسترو تلر، مدیر واحد X آلفابت گفت که تلاش دارد کارکنان «لون» را در سمت‌های دیگر در واحد X، گوگل و آلفابت به کار بگیرد. البته تعداد محدودی از کارکنان لون همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد تا فرایند تعطیلی فعالیت‌های لون، از جمله در کنیا، به درستی و بدون مشکل انجام بگیرد.

قرار است سرویس لون در کنیا تا ماه مارس فعال باقی بماند. همچنین به منظور پشتیبانی از کاربران کنیایی، قرار است 10 میلیون دلار در اختیار کسب‌وکارها و موسسات غیر انتفاعی در کنیا قرار گیرد و برای اموری از جمله برقراری ارتباطات، اینترنت، کارآفرینی و آموزش هزینه شود.

 
مرجع : The Verge
کد مطلب : ۲۷۵۴۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما