۰

بنیان‌گذاران گوگل به باشگاه 100 میلیارد دلاری‌ها پیوستند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۲
بنیان‌گذاران گوگل به باشگاه 100 میلیارد دلاری‌ها پیوستند
بنیان‌گذاران گوگل به باشگاه 100 میلیارد دلاری‌ها پیوستند
 
آی‌تی‌من- ثروت لری پیج 48 ساله در سال جاری میلادی با 21 میلیارد دلار افزایش، دوشنبه گذشته به 103.6 میلیارد دلار رسید و به این ترتیب به ششمین فرد فوق ثروتمند جهان تبدیل شد.

ثروت برین 47 ساله نیز روز دوشنبه، به  100.2 میلیارد دلار رسید، هرچند با گشایش بازار  و معامله سهام آلفابت در قیمت‌های پایین‌تر، مجددا از باشگاه صد میلیارد دلاری‌ها خارج شد.

دلیل اصلی افزایش ثروت این دو، رشد 32 درصدی ارزش سهام آلفابت در سه ماه و نیم گذشته از سال 2021 بوده است. هر چند که روز دوشنبه و بازگشایی بازارهای مالی در آمریکا، ارزش این سهام 1.3 درصد افت کرد.

پیج و برین که در سال 1996 گوگل را پایه‌گذاری کردند، به طور مشترک 51 درصد از سهام مدیریتی آلفابت را در اختیار دارند. کل سهام آنها در این شرکت 1.5 تریلیون دلاری، 11.4 درصد است.

این دو نفر در سال 2019 از مدیریت شرکت کناره‌گیری کردند و تنها در نقش بنیان‌گذاران، به ارایه مشاوره به مدیریت شرکت می‌پردازند. به این ترتیب، سوندار پیچای، چهره اصلی مدیریت آلفابت در دو سه سال اخیر بوده است.

اما این دو، تازه‌ترین اعضای باشگاه صد میلیارد دلاری‌ها هستند.

نخستین کسی که به این باشگاه وارد شد، بیل‌ گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت بود که در سال 1999 به ثروتی بیش از 100 میلیارد دلار رسید. اما با بروز بحران دات‌کام، بخش زیادی از این ثروت از دست رفت. او در سال 2019 مجددا به عنوان سومین فرد ثروتمند جهان و با دارایی نزدیک به 145 میلیارد دلار، به باشگاه یکصد میلیارد دلاری‌ها برگشت.

جف بزوس، مدیر ارشد اجرایی آمازون نیز در سال 2017 به ثروت یکصد میلیارد دلار رسید و در این 4 ساله، ثروت‌اش تقریبا دو برابر شده و به 197 میلیارد دلار رسیده است.

نفر بعدی ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلاست که هم اکنون با 175 میلیارد دلار ثروت، دومین نفر در باشگاه صد میلیارد دلاری‌هاست.

سایر اعضای این باشگاه عبارتند از برنار آرنو، سهامدار عمده LVMH با 132 میلیارد دلار ثروت، مارک زاکربرگ با 118 میلیارد دلار و وارن بافت با 104 میلیارد دلار ثروت.



 
 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۰۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما