۰

گوشی اکسپریا 10 III در راه است

تاریخ انتشار
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۹
گوشی اکسپریا 10 III در راه است
گوشی اکسپریا 10 III در راه است

آی‌تی‌من- شرکت سونی با گوشی‌های هوشمند رده بالا خود در میان کاربران به شهرت رسیده است؛ اما این برند در بازار پردرآمد محصولات میان‌رده نیز با سایر تولیدکنندگان رقابت می‌کند. بدین‌ منظور کمپانی ژاپنی در سال 2020 اسمارت‌فون اکسپریا 10 II خود را به بازار عرضه کرد و اکنون تصاویر لو رفته الگوی طراحی هندست نسل سوم را نمایش می‌دهند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها گوشی هوشمند جدید سونی موسوم به اکسپریا 10 III طی ماه‌های آینده روانه بازار خواهد شد. اکنون یک خبرچین مشهور با نام استیو همرستوفر تصاویر CAD مربوط به این هندست را منتشر کرده است. بر اساس این تصاویر طراحی هندست جدید نسبت به مدل پیشین تقریبا بدون تغییر باقی خواهد ماند.

گوشی جدید برند ژاپنی کماکان از یک نمایشگر تخت 6 اینچی با نسبت ابعاد کشیده 21:9 استفاده خواهد کرد. نمونه مشابه این نمایشگر در هندست نسل قبلی نیز به‌کار گرفته شد. با این‌حال اکنون سونی تلاش کرده تا اندازه حواشی اطراف نمایشگر را تا حدودی کاهش دهد. ابعاد بدنه گوشی به شکل محسوسی دستخوش تغییر شده است. اکسپریا 10 III از بدنه‌ای با ابعاد 154.4×68.4×8.3 میلی‌متری برخوردار است؛ در حالی‌که مدل نسل قبلی با وجود استفاده از نمایشگری مشابه دارای بدنه‌ای کشیده‌تر و عریض‌تر با ابعاد 157x69x8.2 میلی‌متر است. برخی مشتریان احتمالا وجود حواشی یکنواخت‌تر در اطراف نمایشگر گوشی را ترجیح می‌دهند. اما امروزه به عقیده اکثر کاربران استفاده از ناچ یا نمایشگر حفره‌دار ایده مطلوب‌تری به‌نظر می‌رسد. بنابراین به‌کارگیری این سبک از طراحی احتمالا جذابیت اکسپریا 10 III را تا حدودی محدود خواهد کرد.

طراحی پنل پشتی اکسپریا 10 III کم و بیش مشابه هندست نسل قبلی است. تشخیص تفاوت‌های میان مدل‌های امسال و سال گذشته کاری دشوار است. این‌بار سونی از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه با چیدمان عمودی همراه با یک فلاش LED در قسمت فوقانی بهره گرفته است. در این میان به مشخصات دوربین هیچ اشاره‌ای نشده است؛ اما شایعات نشان می‌دهند که سونی از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. در بخش دوربین سلفی نیز استیو همرستوفر به وجود یک سنسور 8 مگاپیکسلی اشاره می‌کند.

اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون سایر مشخصات اکسپریا 10 III را تشکیل می‌دهند. سونی همچنین هندست خود را به اسپیکرهای استریو دوگانه در قسمت جلویی مجهز کرده است؛ مشخصه‌ای که امروزه استفاده از آن چندان رایج نیست.

اکسپریا 10 III احتمالا در فصل اول سال 2021 به‌همراه گوشی پرچم‌دار اکسپریا 1 III معرفی خواهد شد.
کد مطلب : ۲۷۵۴۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما