۰

فروش گوشی در اروپا رکورد زد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۲
فروش گوشی در اروپا رکورد زد
فروش گوشی در اروپا رکورد زد

آی‌تی‌من- در اولین فصل از سال جاری میلادی سهم فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در بازار اروپا در سه ماهه سوم سال قبل ۳۰.۴ درصد و ۱۴.۸ میلیون دستگاه بوده است این در حالیست که سهم آن از این بازار ۳۵.۷ درصد معادل ۱۸.۷ میلیون دستگاه گزارش و اعلام شده است. این بدان معناست که این شرکت کره ای موفق شده است به رشد و افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال قبل دست پیدا کند. 

همچنین سامسونگ صدرنشین جدول پرفروش ترین گوشی‌های هوشمند بازار اروپا شده و هواوی نیز به عنوان دومین شرکت بزرگ تولیدکننده موبایل در جهان، موفق شده علی رغم تحریم و محدودیت‌های دولت آمریکا، در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۱۱.۶ میلیون دستگاه بفروشد که در مقایسه با سه ماهه دوم سال که ۱۱.۷ میلیون دستگاه و ۲۳.۹ درصد بود، رشد و پیشرفت چشمگیری را تجربه نکرده است.

سهم این شرکت چینی که در بازار اروپا نیز تلاش کرده بعد از سامسونگ قرار بگیرد، ۲۲.۲ درصد گزارش شده است.
اپل نیز در این بازه زمانی به عنوان سومین شرکت فعال در بازار اروپا با فروش ۹.۸ میلیون دستگاه سهمی‌معادل۱۸.۶ درصد از بازار این قاره سبز را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهشی چهار درصدی مواجه شده است. این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۰.۲ میلیون دستگاه فروخته و سهم خود را به ۲۰.۸ درصد رسانده بود. 

شرکت نوظهور و نوپای شیائومی ‌نیز در این فهرست چهارمین شرکتی بوده که توانسته بعد از اپل، سهم قابل توجهی از فروش گوشی‌های هوشمند در کشورهای اروپایی را به خود اختصاص دهد. این شرکت چینی موفق شده است در سه ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۳ درصد رشد و افزایش در میزان فروش خود را تجربه کند. شیائومی‌که به تازگی از سایر رقبای هموطن خود سبقت گرفته و با غول‌های تکنولوژی و برندهای برتر تولیدکننده گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند به رقابت تنگاتنگی پرداخته است، سعی دارد سهم خود را از بازار محصولات فناوری در جهان توسعه دهد.

بعد از شیائومی‌نیز شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال به عنوان دارنده حق امتیاز فروش گوشی‌های برند نوکیا با سهم ۱.۸ درصدی و فروش ۰.۹ میلیون دستگاه قرار گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲.۴ درصد و میزان فروش ۱.۲ میلیون دستگاه را در اختیار داشت، با کاهشی ۲۴ درصدی مواجه شده است.  

 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۹۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما