۰

فروش بخش موبایل هواوی تکذیب شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
فروش بخش موبایل هواوی تکذیب شد
فروش بخش موبایل هواوی تکذیب شد

آی‌تی‌من- دو منبع آگاه به رویترز اظهار کردند مذاکرات میان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی جهان و کنسرسیومی به سرکردگی شرکتهای سرمایه گذاری تحت حمایت دولتی ماههاست که در جریان است.

هواوی از سپتامبر گذشته بررسی فروش این برندها را آغاز کرد اما هنوز تصمیم نهایی برای فروش نگرفته و مذاکرات ممکن است به نتیجه نرسد زیرا این شرکت همچنان تلاش می کند تراشه های پیشرفته Kirin که در تولید این تلفن‌های هوشمند بکار می‌رود را به صورت داخلی تولید کند.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی IDC، فروش گوشی‌های سری میت و پی در فاصله سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ حدود ۳۹.۷ میلیارد دلار بوده است.
سخنگوی هواوی در واکنش به این اخبار گفت: هواوی از وجود شایعاتی در خصوص فروش احتمالی برندهای تلفن هوشمند پرچمدار این شرکت مطلع شده است. این شایعات بی پایه و اساس بوده و هواوی چنین برنامه ای ندارد. دولت شانگهای هم اعلام کرد از چنین موضعی مطلع نیست.

فروش برندهای تلفن هوشمند گران قیمت هواوی به معنای آن خواهد بود که این شرکت امید چندانی ندارد که روی کار آمدن دولت بایدن اوضاع را تغییر داده و محدودیتهای زنجیره تامین که از ماه مه سال ۲۰۱۹ علیه هواوی وضع شده است، رفع شود.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری تحت حمایت دولت شانگهای ممکن است کنسرسیومی را با واسطه‌های هواوی برای به دست گرفتن کنترل برندهای پی و میت تشکیل دهند که مشابه توافق صورت گرفته برای برند Honor خواهد بود. 

به گفته منابع آگاه، اگر توافق فروش صورت بگیرد، هواوی احتمالا تیم مدیریت فعلی پی و میت را برای واحد جدیدش حفظ خواهد کرد.

هواوی که بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان و تولیدکننده شماره دوی تلفن هوشمند در جهان است، نوامبر گذشته برند ارزان قیمت Honor را به کنسرسیومی از ۳۰ فروشنده فروخت که در راس آنها یک شرکت تحت حمایت دولت شنزن قرار داشت.

به گفته منبع دوم، ارزش این فروش نقدی بیش از ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۵.۵ میلیارد دلار) تعیین شد.

هدف از فروش برند Honor زنده نگه داشتن این برند ارزان قیمت بود زیرا تحریم‌هایی که از سوی دولت آمریکا علیه هواوی وضع شده بود، زنجیره تامین این واحد را مختل و دسترسی این شرکت به سخت افزارهایی نظیر تراشه و نرم‌افزار مانند خدمات موبایل گوگل را قطع کرده بود. هواوی ممکن است در پیگیری فروش این دو برند، هدف مشابهی داشته باشد. 

در واقع منابع آگاه اظهار کرده‌اند جدیدترین برنامه هواوی برای این دو برند پیشرفته ناشی از تامین ناکافی تراشه بوده است.

واشنگتن مدعی است هواوی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست و دسترسی این شرکت به فناوری آمریکایی را محدود کرده است در حالی که هواوی این اتهام را رد کرده است.

برند Honor روز جمعه با اعلام شراکت با شرکتهای تراشه ساز اینتل و کوالکام و عرضه مدل جدید گوشی، نشان داد که هدف جدایی از هواوی حاصل شده است.

سری گوشی‌های پی و میت در میان گوشی‌های مطرح در بازار تلفن‌های هوشمند پیشرفته در چین هستند و با آیفون اپل، سری می و میکس شیائومی و سری فایند اوپو رقابت می کنند.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، این دو برند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در حدود ۴۰ درصد از کل فروش هواوی سهیم بودند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران پیش از این به عرضه ناکافی سری پی ۴۰ و میت ۴۰ به دلیل کمبود شدید قطعات این گوشی‌ها اشاره 
کرده بودند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۵۴۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما