۰

ادعای سایبری دولت بایدن درباره ایران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴
ادعای سایبری دولت بایدن درباره ایران
ادعای سایبری دولت بایدن درباره ایران

آی‌تی‌من-  منابع آمریکایی ضمن اتهام زنی علیه ایران مدعی شدند تیم امنیت ملی بایدن در حال آماده‌سازی برای مقابله با تهدیدات بی‌شمار سایبری از سوی ایران است.

وزارت دفاع آمریکا دریکی از جدیدترین ارزیابی‌های خود مدعی شده، باوجوداینکه بیش از یک سال از حمله هوایی برای ترور ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی می‌گذرد، ایران همچنان در حال انجام اقدامات تلافی‌جویانه علیه آمریکا است. این تنها تهدیدی نیست که دولت بایدن باید با آن مقابله کند، بلکه ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اقدامات آنلاینی انجام داده و قصد داشته رأی‌دهندگان آمریکایی را بترساند و همچنین فهرستی از مسوولین انتخاباتی آمریکا تهیه‌کرده که نام آن‌ها در آن قیدشده و تلاش کرده در مورد وب‌سایت‌های انتخاباتی آمریکا نیز تحقیقاتی انجام دهد.

ویلیام اوانینا (William Evanina) در اظهاراتی توهین‌آمیز به خبرگزاری واشنگتن‌پست گفت: از منظر سیاست خارجی و با توجه به فشار حداکثری و ترور سردار سلیمانی آن‌ها در حال حاضر بسیار خطرناک هستند.
وی در زمان اعلام این اظهارات مدیر مرکز امنیت ملی و ضد جاسوسی آمریکا بود و در پایان دولت ترامپ از سمت خود استعفا داد.

اوانینا در ادامه مدعی شد: من فکر می‌کنم دولت جدید باید راهی برای ادامه فشار بر ایران پیدا کند و هم‌زمان راهی پیدا کند که این کشور دست از تهدیدات خود بردارد زیرا من معتقدم آن‌ها در پرتگاه صدمه زدن به ملت خود قرار دارند.

مقامات اطلاعاتی پیشین و فعلی آمریکا معتقدند مسیر پیش رو با ایران همیشه روشن نیست و پیچیدگی این تهدید در روزهای اخیر آشکارشده است ازآنجاکه وزیر امور خارجه ایران در پیام توییتری خود در روز تحلیف جو بایدن نوشته بود امیدوار است مسوولین جدید آمریکا از رفتار دولت قبل با ایران درس عبرت گرفته باشند. آوریل هِینز (Avril Haines) مدیر جدید اطلاعات ملی دولت بایدن در جلسه استماع تأیید صلاحیت خود در مورد رویکرد دولت بایدن در مواجه با ایران بحث کرد. گرچه او خیلی به مسائل سایبری نپرداخت؛ اما مدعی شد: ایران در منطقه غرب آسیا یک تهدید و یک عامل بی‌ثبات کننده است. همچنین ایران تا رسیدن به توافق هسته‌ای سال 2015 فاصله زیادی دارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع دولت بایدن نیز این دیدگاه را تأیید کردند. نورم رول (Norm Roule) که در زمان دولت اوباما در دفتر مدیریت اطلاعات ملی مسوول اطلاعات ملی در حوزه ایران بود مدعی شد: اگر به تاریخ بنگریم به این نتیجه می‌رسیم که بحث‌ها پیرامون احتمال بازگشت مجدد به پیمان هسته‌ای می‌تواند منجر به افزایش عملیات جاسوسی و سایبری شود. در سال 2015، پس‌ازآنکه دولت اوباما با تهران توافق کرد تا فعالیت‌های هسته‌ای ایران را محدود کند، شرکت‌های امنیتی از افزایش فعالیت‌های جاسوسی خبر دادند که ظاهراً باهدف جمع‌آوری اطلاعات در مورد تلاش‌های دیپلماتیک ایالات‌متحده انجام‌شده بود. وی در ادامه ادعاهای خود افزود: پیام‌های اخیر ایران در مورد اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی و کارزارهای مداخله‌جویانه این کشور در انتخابات آمریکا باید درس مهمی برای دولت بایدن باشد.

او که 34 سال برنامه‌های سیا (CIA) در مورد ایران و غرب آسیا را مدیریت کرده گفت:اگر یک دشمن بدون دریافت پاسخ، اقدامات خصمانه انجام دهد ممکن است تصور کند خطوط قرمزی که رد کرده درواقع خطوط قرمز نبودند و خطوط صورتی بودند. این کار آن‌ها را تشویق می‌کند تا زمانی که به یک خط قرمز واقعی نرسند، فعالیت‌های بیشتر و احتمالاً تهاجمی‌تری انجام دهند.
وی با بیان این‌که تهدیدهای ایران نباید نادیده گرفته شود گفت:اگر دولت آمریکا نتواند یک رویکرد دیپلماتیک شفاف و قابل‌فهم را با ایران برقرار کند، ممکن است نتیجه آن یک نزاع ناخواسته باشد.

نورم رول در انتها خاطرنشان کرد:عدم وجود خطوط قرمز به‌ویژه در مورد مسئله ایران نگران‌کننده است. تهران مطمئناً تعجب خواهد کرد که چه خطوط قرمزی در دولت بایدن وجود دارد.
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۷۵۵۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما