۰

ایلان ماسک: نهنگ‌ها «دوج کوین‌» خود را بفروشند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷
ایلان ماسک: نهنگ‌ها «دوج کوین‌» خود را بفروشند
ایلان ماسک: نهنگ‌ها «دوج کوین‌» خود را بفروشند

آی‌تی‌من- مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس که ماه گذشته میلادی موفق شد جای جف بیزوس را در صدر فهرست پولدارترین افراد جهان بگیرد، با انتشار چند توییت، به انتقاد از «نهنگ‌های رمزارز» پرداخت که مقادیر زیادی دوج‌کوین را در اختیار دارند.

به گفته ایلان ماسک، این دارندگان عمده، تنها مانع بر سر راه تبدیل دوج کوین به ارز رایج هستند.

وی نوشت: اگر دارندگان عمده دوج‌کوین، بخش اعظم رمزارزشان را بفروشند، این مساله مورد حمایت کامل من خواهد بود. تمرکز بالای این رمز ارز، تنها مشکل است.

ماسک گفت: اگر آنان حاضر شوند که حساب‌شان را از دوج کوین خالی کنند، حاضرم پولش را بپردازم.

بررسی‌ کیف‌پول‌های دیجیتال نشان می‌دهد که یک نفر (یا موسسه) به تنهایی یک چهارم از کل 128 میلیارد توکن در گردش دوج‌کوین را در اختیار دارد. همچنین 19 کیف دیجیتال دیگر هم، 25 درصد از تمامی دوج‌کوین‌ها را در خود دارند. به این معنی که اگر فرض کنیم این 20 کیف پول دیجیتال، متعلق به 20 فرد جداگانه است،  نیمی از دوج‌کوین‌های موجود در اختیار 20 نفر قرار دارد.

ارزش مانده موجودی بیش از 36 میلیارد دوج‌کوین بیش از دو میلیارد دلار با قیمت اکنون این رمزارز است.

یکی از فعالان معاملات دوج‌کوین در پاسخ به توییت ماسک نوشته است: نهنگ‌ها، باید هشدار ایلان را جدی بگیرند. اگر موافقت کنند، دوج‌کوین به ارز  رایج اینترنت  تبدیل می‌شود؛ و اگر نکنند یا با توزیع رمزارزهای خود در چند کیف پول دیجیتال، کلک بزنند؛ این رمزارز پشتیبانی ماسک را نخواهد داشت. تصمیم ساده‌ای برای نهنگ‌هاست. کار درست را انجام بدهید.

ماهیت رمزارزها، اجازه نمی‌دهد که سریعا سهامداران بزرگ آنها را شناسایی کنیم و البته می‌دانیم که خالقان دوج‌کوین، چندسال قبل و پیش از رشد شدید علاقه به رمزارزها، موجودی خود را نقد کرده‌اند.

قیمت دوج کوین از زیر یک سنت در آغاز سال 2021 به 8 سنت در هفته گذشته رسید. البته پس از آن، قدری از قیمت این رمزارز کاسته شد و در حدود 6 سنت معامله می‌شود. با این وجود این رمزارز، هم‌اکنون با ارزش بازار نزدیک به 8 میلیارد دلار، سیزدهمین رمزارز ارزشمند جهان است.

یکی از دلایل رشد قیمت دوج‌کوین، نظرات و حمایت‌های ایلان ماسک بوده که اخیرا علاقه زیادی به رمزارزها نشان می‌دهد. شرکت تسلا نیز اخیرا 1.5 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

در دو ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی، قیمت دوج‌کوین توسط ایلان ماسک و کاربران فروم اینترنتی ردیت با عنوان r/wallstreetbets تقویت شد.

گفتنی است که دوج‌کوین با واحد اختصاری DOGE یک ارز دیجیتال از نوع رمزارز است که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی شد و قصد دارد به عنوان پول مجازی شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پاداش و انعام و پرداخت‌های نفر به نفر در این فضا استفاده شود. از تصویر یک سگ ژاپنی شیبا اینو به‌نام دوج به‌عنوان نماد شانس این ارز استفاده می‌شود.

کارکرد دوج‌کوین بدین ترتیب است که برای مثال افراد می‌توانند برای تقدیر از یک محتوای با ارزش در شبکه‌های اجتماعی مقداری دوج‌کوین به صاحب اثر ارسال کنند و بدین ترتیب علاوه بر پسندیدن متداول (همان لایک کردن)، تقدیر و تشکر مادی هم از پدیدآورنده به عمل آورند. در حال حاضر کاربران در سایت ردیت می‌توانند از این سازوکار بهره ببرند.

دوج‌کوین یک سال پس از معرفی در سال ۲۰۱۴، موفق شد ۶۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند و این روند همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه در اواخر ۲۰۱۷ ارزش سرمایه آن به یک میلیارد دلار رسید. در مقام مقایسه با دیگر ارزهای رمزپایه، دوج‌کوین نرخ انتشار بالایی دارد و تا اواسط سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۰۰ میلیون دوج‌کوین استخراج شده‌است.

دوج‌کوین به وسیله یک برنامه‌نویس به نام بیلی مارکوس و به عنوان یک «ارز سرگرمی» توسعه داده شد. البته نام مستعار «شیبه‌توشی ناکاموتو» نیز یکی دیگر از بنیانگذاران این رمزارز است. هدف اصلی بیلی مارکوس ایجاد یک ارز دیجیتالی برای سرگرمی بود که بازه گسترده‌تری نسبت به بیت کوین داشته باشد و افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

در ابتدای فعالیت، الگوریتم این ارز به گونه‌ای توسعه داده شده بود که به صورت تصادفی به استخراج کنندگان پاداش می‌داد اما این الگوریتم بعدها اصلاح شد.

الگوریتم اصلی دوج‌کوین بر اساس لایت کوین شکل گرفته که از scrypt استفاده می‌کند. استفاده از scrypt به این معناست که استخراج کنندگان نمی‌توانند از SHA-256 که شامل تجهیزات استخراج بیت کوین می‌شود استفاده کنند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۶۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما