۱
۰

افزایش نگاه به گوشی در ایام کرونا، عامل خستگی چشم میلیون‌ها نفر

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۹
افزایش نگاه به گوشی در ایام کرونا، عامل خستگی چشم میلیون‌ها نفر
افزایش نگاه به گوشی در ایام کرونا، عامل خستگی چشم میلیون‌ها نفر

آی‌تی‌من-  به گزارش زد دی نت، بررسی‌هایی که در این زمینه در انگلیس انجام شده نشان می‌دهد استفاده از گوشی و تبلت در سراسر جهان شدت گرفته و تبعات گسترش بیماری کرونا نیز این مشکل را تشدید کرده است.

تحقیقاتی که شرکت لن استور در لندن در این زمینه در ده‌ها کشور جهان انجام داده، حاکیست حدود ۵.۲ میلیارد نفر در سراسر جهان از گوشی‌های هوشمند و ۴.۵۴ میلیارد نفر در دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند. هر کاربر به طور متوسط ۴۰ درصد از زمان بیداری خود را صرف استفاده از اینترنت می‌کند و بنابراین هر فرد در روز ۶ ساعت و ۴۳ دقیقه را به اینترنت متصل است.

همچنین افراد هر روز به طور متوسط حدود ۱۴ ساعت را صرف نگاه کردن و زل زدن به نمایشگرهای گوشی و تبلت می‌کنند و فیلیپین درصدر کشورهایی است که اتباعش به شدت به استفاده از این وسایل عادت دارند و همین مساله خطر ابتلاء به بیماری‌های چشمی‌را در آنها افزایش داده است.

در میان کشورهای مختلف جهان، برزیل، تایلند و آفریقای جنوبی بیش از دیگر کشورها با مشکل ضعف بینایی به علت استفاده زیاد از وسایل الکترونیک و دیجیتال دست و پنجه نرم می‌کنند. بخش اعظم این ضعف بینایی ناشی از استفاده فراوان از گوشی‌های هوشمند است. به طور متوسط، ۹۴ درصد از مردم کشورهای ورد مطالعه دارای گوشی‌های هوشمند بوده‌اند و به طور متوسط ۳.۲۲ ساعت در روز را مشغول استفاده از آنها بوده اند.

آفریقای جنوبی با ۵.۰۹ ساعت استفاده در روز در رتبه اول، برزیل با ۴.۳۶ ساعت استفاده در روز در رتبه دوم و فیلیپین با ۴.۳۴ ساعت استفاده در روز در رتبه سوم بوده است. اما با افزوده شدن مدت زمان استفاده از لپ تاپ و رایانه‌های رومیزی این رقم به ۴.۳۱ ساعت در روز رسیده است. در برخی کشورها افراد بیش از ۴ ساعت از زمان خود را پشت لپ تاپ می‌گذرانند و مدت زمان مشاهده تلویزیون نیز از ۳.۱۵ ساعت در روز فراتر می‌رود.

در عین حال متوسط زمان استفاده از کنسول‌های بازی از ۰.۹۴ ساعت در روز فراتر نمی‌رود. از جمله بیماری‌های چشمی‌که به دنبال استفاده شدید از گوشی و تبلت و رایانه در افراد ایجاد می‌شود می‌توان به خشکی چشم، فشار چشم، سردرد، تاری دید، عدم تمرکز در هنگام دیدن محیط اطراف و غیره اشاره کرد.
 
مرجع : فارس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۸۰۲
نظرات شما
مممممممممممممممممممممممممممممم
Germany
غلط
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما