۰
مدیر هماهنگی امور نهادهای مالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

۱۲ مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال هستند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴
۱۲ مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال هستند
۱۲ مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال هستند

آی‌تی‌من-  الهام سخایی فزود: ۱۲ واحد ارز دیجیتال در مناطق ویژه اقتصادی پیام، شیراز، بوشهر و رفسنجان و مناطق آزاد ارس، کیش و ماکو در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه استخراج رمز ارز یک صنعت است، خاطرنشان‌کرد: این فعالیت بر اساس قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز به مجوز تاسیس دارد و در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز مقررات مدونی وجود دارد که بر اساس آن مجوز فعالیت صادر می‌شود.

سخایی با بیان این‌که در زمان صدور مجوز بین متقاضی داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد، تاکیدکرد: سرمایه‌گذاران فارغ از مبدا درخواست، بر اساس مقررات تعیین شده می‌توانند اقدام به دریافت مجوز فعالیت کنند.
وی با تاکید بر این‌که قوانین تشویق سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز درخصوص ارز دیجیتال تفاوتی ایجاد نکرده است، خاطرنشان‌کرد: شایعه مبنی بر صدور مجوز صرفا برای متقاضیان خارجی در این محدوده‌ها برای استخراج رمز ارز تکذیب می‌شود.

مدیر هماهنگی امور نهادهای مالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان‌داشت: ارزهای دیجیتال پس از پشت سر گذاشتن مراحل دریافت جواز تاسیس می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند و بعد از انجام مقدمات راه اندازی می‌توانند مزرعه تولید خود را به بهره‌برداری برسانند.

سخایی با بیان اینکه ماینینگ صنعت جدیدی در جهان محسوب می‌شود، ادامه‌داد: در برخی کشورها رشد این صنعت پیشرفت بسیاری داشته است و در ایران نیز در مسیری توسعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مزیت‌های بسیاری دارد، گفت: سرمایه‌گذاران خارجی به دلیل نزدیک بودن این محدوده‌ها به مرز به‌راحتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، از سوی دیگر مناطق آزاد برای سهولت در تولید و تجارت طراحی شده اند که فرآیندهای شروع کسب و کار در آنها نسبت به سرزمین اصلی آسان‌تر است و به همین دلیل مورد توجه بیشتری برای فعالان ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند.

این مسوول با تاکید بر اینکه نیاز سرمایه‌گذاران در حوزه ماینینگ بهره‌مندی از برق است، تاکید کرد: در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌خصوص جزایری مانند کیش و قشم مازاد برق تولید شده قابل انتقال به سرزمین اصلی یا مورد استفاده برای تجارت نیست، به همین دلیل می‌توان از آن به منظور بهره‌برداری از مزرعه تولید ارز دیجیتال استفاده کرد.

به گفته وی، این موضوع که مازاد برق تولید شده که باید در مناطق باقی بماند و مانع خاموشی و قطعی برق می‌شود، آن را برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال جذاب کرده است.

فرایند استخراج ارزهای دیجیتال، صنعت ماینینگ و به مراکز تولید این ارزها، مزرعه یا «فارم» اطلاق می‌شود. در صنعت ماینینگ، نفت و گاز به انرژی برق و در نهایت به محصول ارز دیجیتال تبدیل می‌شود که به عنوان یک پول مجازی می‌توان از آن برای مبادلات مالی استفاده کرد. در هفته‌های اخیر انتقاداتی نسبت به حضور گسترده خارجی‌ها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف استخراج رمز ارزها مطرح شده است.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۵۹۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما