۰
تعهد 3 ساله LG برای به روزرسانی سیستم عامل موبایل‌هایش

چرا ال‌جی به سرنوشت نوکیا دچار شد

ساحره چمنی / مولف
تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸
چرا ال‌جی به سرنوشت نوکیا دچار شد
چرا ال‌جی به سرنوشت نوکیا دچار شد

آی‌تی‌من- بخش موبایل ال‌جی یکی از بخش‌های کمپانی کره‌ای است که از سال‌ها پیش دچار زیان‌دهی شده و مشکلات مالی بسیاری را تجربه کرده اما هر بار به لطف سایر محصولاتش توانسته ضرر و زیان این بخش را جبران کند.

تجارت موبایل ال‌جی از سال ۲۰۱۵ تاکنون زیان‌ده شده است. ال‌جی هم قطعا در همه این سال‌ها مرتکب اشتباهاتی شده که اگر آنها را انجام نمی‌داد مجبور به گرفتن چنین تصمیمی درباره تجارت بخش موبایلش نمی‌شد. 

بر اساس گزارش‌ها، بارها بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران به این کمپانی توصیه کرده بودند که لازم است نرم افزار، طراحی و استراتژی گوشی‌هایش تغییر کند و شرکت باید روی به‌روزرسانی‌های زود هنگام تمرکز کند، اما متاسفانه اصرار بیش از حد روی تصمیمات غلط باعث شد تا امروز شاهد خروج ال‌جی از بازار موبایل دنیا باشیم.

سال‌هاست که ال‌جی موبایل در بازار تلفن‌های هوشمند کمرنگ شده است، اما اگرچه پیشتر اعلام شده بود که سال آینده این شرکت واقعا بازار موبایل دنیا را ترک می‌کند، اما امروز این کمپانی خروج از این بازار را در حال حاضر تایید کرد.

گزارشی اوایل هفته پیش توسط The Elec منتشر شد مبنی بر اینکه کارمندان رده بالای ال‌جی در جریان برنامه‌های آینده این کمپانی قرار گرفته‌اند و زمان دقیق خروج ال‌جی از بازار موبایل مطلع کرده‌اند، اما مدیران ال‌جی این موضوع را انکار کردند.

مدیر عامل ال‌جی روز چهارشنبه گذشته یادداشت داخلی برای کارمندان ارسال و اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده است که این شرکت نگاه دقیق به مسایل داشته باشد و احتمالا “بهترین انتخاب” را انجام می‌دهد.

اما بهترین انتخاب چیست؟ ظاهرا ال‌جی در حال کوچک سازی برخی از تجارت‌های خود است و بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت به شکل کامل جمع خواهد شد.

از آنجا که رقابت در بازار جهانی تلفن‌های همراه شدیدتر شده است، زمان آن فرا رسیده که ال‌جی بهترین انتخاب را انجام دهد. 

ظاهرا این شرکت کلیه اقدامات احتمالی از جمله فروش، واگذاری و کوچک‌سازی تجارت تلفن‌های هوشمند را در نظر گرفته است.

وقتی کسب و کاری طی شش سال گذشته با ضرر خالص کار کرده باشد، احتمال کمی وجود دارد که بتواند دوام بیاورد. در مورد ال‌جی موبایل، ادامه ندادن به فعالیت در زمینه ساخت محصولاتی که چیزی جز زیان در پی ندارد، بهترین سناریو به نظر می‌رسد.

طی چند هفته گذشته ال‌جی گزارش داد که برای فروش بخش تلفن همراه خود مذاکراتی را انجام داده است که در نهایت تحقق پیدا نکرد.

در همین راستا یک مقام ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد که این شرکت چندین استراتژی را برای تجارت تلفن همراه خود در نظر گرفته است از جمله فروش کل یا بخشی از آن یا خارج شدن کامل از تجارت تلفن‌های هوشمند.

با این حال هفته پیش تصمیم نهایی‌اش را مطرح و اعلام کرد که از بازار و صنعت موبایل خارج می‌شود. 

کمپانی ال‌جی تاکید کرده که فروش گوشی‌های موجود همچنان ادامه خواهد داشت و این شرکت به ارایه سرویس در رابطه با محصولاتش ادامه خواهد داد که بسته به منطقه متفاوت خواهد بود. 

این شرکت در مورد اخراج کارمندانش هنوز اطلاعی نداده است.

به دنبال خسارات بزرگ بخش ال‌جی موبایل طی پنج سال گذشته، شایعات بسیاری مبنی بر خروج از صنعت گوشی‌های هوشمند منتشر شد، اما این کمپانی تقلا برای ساخت گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌اش را برای رقابت کنار نگذاشت، در حالی که گوشی‌های ارزان قیمت این برند رقبای سرسختی همچون چینی‌ها داشت. بر این اساس ال‌جی امیدوار بود بخش تلفن‌های هوشمند خود را در سال ۲۰۲۱ به سودآوری برساند.

گفته می‌شود گوشی پیشرفته ال‌جی با نمایشگر رول شدنی که مد‌ت‌ها وعده عرضه آن را داده بود، بعید است که وارد بازار شود. آخرین باری که این شرکت گوشی مذکور را به نمایش گذاشت در CES مجازی امسال بود که کمپانی کره‌ای اصرار داشت این دستگاه واقعی است و اواخر امسال عرضه خواهد شد.

از اوایل سال جاری شایعاتی مبنی بر خروج ال‌جی از صنعت موبایل منتشر شد، اما سخنگوی شرکت گزارش‌های منتشر شده در مورد خروج احتمالی این شرکت از تجارت گوشی‌های هوشمند را کاملا نادرست و بی اساس عنوان کرد، اما بعدا یک مقام ال‌جی به The Korea Herald گفت که این شرکت مجبور است “در مورد این بخش” یک تصمیم درست بگیرد. این مقام ال‌جی گفته بود که این تصمیم ممکن است شامل فروش، واگذاری و كوچك كردن بخش تجارت تلفن‌های هوشمند باشد.

در ماه مارس، گزارشاتی مبنی بر تلاش این شرکت برای یافتن خریدار برای تجارت تلفن‌های هوشمند خود منتشر شد، اما مذاکرات متوقف شد و خبرها راجع به فروش بخش موبایل ال‌جی رنگ واقعیت به خود نگرفت.

اما از آنجا که ال‌جی سهم خود را در بازار موبایل از دست داد، اقدام به عرضه گوشی‌هایی با شکل و شمایل جدید و بعضا فناوری‌های نو کرد. LG Wing یکی از این گوشی‌ها بود که به دو نمایشگر مجهز شد و قابلیت چرخش داشت و می‌شد بعد از چرخاندان نمایشگر استفاده بهینه‌ای از آن کرد. 

ال‌جی همچنین گوشی LG G5 را به عنوان یک دستگاه مدولار عرضه کرد که طراحی متفاوتی نسبت به گوشی‌های موجود در بازار داشت. با این حال نتوانست از این گوشی تعداد زیادی به فروش برساند و مخاطبان زیادی جذب کند و تمام تلاش‌های این کمپانی کره‌ای در راستای ماندن در بازار موبایل دنیا نتیجه‌ای برایش در بر نداشت و در نهایت به سرنوشت نوکیا دچار شد چرا که با تغییرات صنعت موبایل دنیا همراه نشد و زمانی که لازم بود تغییراتی در محصولاتش ایجاد کند روی اشتباهاتش پافشاری کرد.

حالا باید ببینیم بعد از ال‌جی کدام یک از تولیدکنندگان سونی یا موتورولا از این بازار خداحافظی خواهند کرد.

 خبر تکمیلی
در خبری در همین راستا روابط عمومی  ال‌جی د رتهران با انتشار خبری اعلام کرد، پیرو اطلاعیه کناره گیری از صنعت موبایل، ال‌جی تعهد خود را به مصرف‌کنندگان فعلی و آینده حفظ خواهد کرد.

بر این اساس ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد تمامی تلفن‌های هوشمند رده‌بالای ال‌جی که اکنون در حال استفاده هستند، تا سه سال متوالی از زمان سال خرید آپدیت‌های سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد
این تعهد پیرو اعلامیه‌ای است که هفته گذشته منتشر شد و ال‌جی در آن خروج خود از تجارت موبایل در انتهای ماه ژولای را اعلام کرد. 

ضمانت ارایه سه آپدیت سیستم‌عامل شامل تلفن‌های رده‌بالای ال‌جی می‌شود که از سال ۲۰۱۹ و بعد از آن (سری G، سری V و مدل‌های VELVET و Wing) روانه بازار شده‌اند. 

همچنین مدل‌های مشخصی از محصولات ۲۰۲۰ همچون سری K  و LG Stylo نیز دو آپدیت سیستم‌عامل را دریافت خواهند کرد.

ال جی برای برآورده ساختن تعهدات قراردادی در قبال شرکت های مخابراتی و شرکای خود، تا نیمه دوم سال جاری میلادی به تولید تلفن همراه ادامه خواهد داد.  این بدان معنی است که مصرف‌کنندگان هنوز می‌توانند از موجودی کالای باقی‌مانده، به خرید تلفن‌های همراه هوشمند ال‌جی ادامه دهند و سرویس‌های پشتیبانی و آپدیت‌های امنیتی را همچنان برای بازه زمانی مشخص‌شده برای هر دستگاه دریافت کنند. 

مصرف‌کنندگان برای اطلاع از جزئیات بیشتر با مرکز خدمات ال‌جی در شهر یا کشور خود تماس بگیرند.

همچنین آپدیت‌های آینده کاملاً به برنامه زمانی گوگل برای عرضه نسخه‌های جدید و البته فاکتورهای دیگری ازجمله سازگاری و کارآمدی دستگاه وابسته هستند.
 
مولف : ساحره چمنی
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۰۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما