۰
مدیرکل ICT وزارت آموزش و پرورش:

مشکلات احراز هویت در «شاد» رفع شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۵
مشکلات احراز هویت در «شاد» رفع شد
مشکلات احراز هویت در «شاد» رفع شد

آی‌تی‌من-  محمود حبیبی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، ادامه فرایند آموزش به صورت حضوری میسر نبود و کوچ به زیست بوم جدید تنها راهی بود که پیش روی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت اظهار کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی برای ارابه فعالیت‌های آموزشی و پرروشی استفاده می‌کردیم.

وی افزود: با توجه به الزام ایجاد شده، اپلیکشن‌های مختلفی به لحاظ فنی، امنیتی و زیرساختی مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت «شاد» متولد شد که اکنون حدود یک سال از عمرش می‌گذرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همزمان با راه‌اندازی شبکه شاد، در بسیاری از فرایندهای آموزش و پرورش این نیاز وجود داشت که فعالیت‌ها به صورت الکترونیکی پیگیری و از حضور فیزیکی افراد تا حدممکن جلوگیری شود گفت: یکی از پروژه‌های بزرگی که از چندماه گذشته آغاز شد یکپارچه سازی سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش بود. طبیعتا در این فضا بیشترین بار و فشار کار روی حوزه فناوری بود چه در حوزه شبکه شاد و چه یکپارچه سازی و خدمات الکترونیکی که در حال ارایه است.

حبیبی ادامه داد: لازم است از تلاش‌های صورت گرفته همکاران در استان‌ها قدردانی کنم. در حوزه شاد یک جمع نخبگانی از مسوولین فناوری استان‌ها و مناطق شکل گرفت و بیش از ۲۰۰۰ نفر به عنوان راهبران شاد به ما در آموزش و پیگیری و پشتیبانی موارد کمک کردند. 

وی افزود: چندی پیش سامانه‌ای برای ارتباط با این همکاران درنظر گرفتیم که مختص تمام سامانه‌ها، نرم‌افزارها و خدمات الکترونیکی وزارتخانه طراحی شده است و این امکان را می‌دهد که در توسعه و به‌روزآوری نرم‌افزارها مشارکت داشته باشند و موارد مطرح شده را سریعا پیگیری و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه همچنین استانداردهای سامانه‌های آموزش مجازی را تدوین و سعی کردیم ارزیابی درستی از سامانه‌های موجود علاوه بر شاد داشته باشیم گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه شاد انجام شد و قابلیت‌های جدیدی در حال افزوده شدن به شبکه هستند که از جمله آنها می‌توان به بانک سوالات و آزمون ساز مجازی اشاره کرد. با همکاری مرکز سنجش بسیاری از نرم‌افزارهای آزمون ساز مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا بتوانیم در بازه‌های مورد نیاز از آنها استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات احراز هویت در شبکه شاد گفت: احراز هویت در شاد به علت یکسری مسائل فنی که در آغاز سال تحصیلی با آن مواجه بودیم با مشکلاتی همراه شد. علت بروز مشکل واکاوی و مرتفع شد. تا کنون ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کاربر فعال در شبکه شاد داریم و بزرگترین شبکه کل کشور را پوشش می‌دهیم. این حجم از سرویس‌دهی ممکن است با اختلالاتی هم همراه باشد که به تدریج اقداماتی برای بهبود عملکرد شبکه انجام شده و در حال انجام است.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۶۰۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين