۰

تخفیف 15 درصدی برق مصرفی برای مراکز مجاز استخراج رمز ارز

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
تخفیف 15 درصدی برق مصرفی برای مراکز مجاز استخراج رمز ارز
تخفیف 15 درصدی برق مصرفی برای مراکز مجاز استخراج رمز ارز

آی‌تی‌من- مصطفی رجبی مشهدی افزود: ‌بهای برق دریافتی از سطوح ولتاژ ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت با تخفیف ۲۰ درصدی و از سطوح ولتاژی ۱۳۲، ۶۶ و ۶۳ کیلو ولت با تخفیف ۱۲ درصدی برای این مراکز محاسبه خواهد شد.

وی ادامه ‌داد: براساس ابلاغیه جدید، بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها برابر با ۱۶ هزار و ۵۷۴ ریال تعیین شده است که این میزان در زمان‌های نوع سه (عادی) با ضریب نیم و در زمان‌های نوع ۲ (محدودیت‌دار) با ضریب ۲ محاسبه خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: تعرفه تعیین شده براساس متوسط بهای صادراتی برق و نرخ تسعیر سامانه نیما، هر سه ماه یک بار توسط شرکت توانیر اصلاح و به‌روزرسانی شده و گزارش آن برای وزارت نیرو ارسال می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: در دستورالعمل جدید که با اصلاحاتی ابلاغ شده، اوقات سال به سه دسته نوع یک (اوج بحرانی)، نوع دو (محدودیت بار) و نوع سه (عادی) تقسیم بندی شده است که هر کدام نیز تعرفه خاص خود را دارد.

رجبی مشهدی درخصوص اوقات نوع یک یا اوج بحرانی، افزود: این دوره به زمان‌هایی اطلاق می‌شود که به دلیل نبود کفایت ظرفیت تولید در مقایسه با اوج بار درخواستی، احتمال بروز خاموشی وجود دارد.

وی اضافه‌کرد: حداقل میزان اوقات بحرانی برابر با ۳۰۰ ساعت است و مطابق با تبصره «۲» ماده «۴» مصوبه شماره ۵۸۱۴۴ مورخ ۱۳/۰۵/۱۳۹۸ هیات وزیران، فروش برق از طریق شبکه در این ایام به مشترکان استخراج رمزارزها ممنوع است. 

این مسوول درباره شرایط نوع ۲ یا محدودیت بار نیز گفت: این اوقات خارج از اوقات نوع یک (اوج بحرانی) بوده و حداکثر ۲ هزار و ۷۰۰ ساعت است که توسط شرکت توانیر و براساس محدودیت‌های تامین سوخت نیروگاه‌ها، عرضه برق و سایر قوانین و مقررات در کشور تعیین و اعلام می‌شود.

رجبی مشهدی درباره زمان‌های نوع سه یا عادی، گفت: این زمان‌ها، شامل همه اوقات سال به‌جز اوقات نوع یک (اوج بحرانی) و ۲ (محدودیت‌دار) است.

سخنگوی صنعت برق افزود: همه واحدهای استخراج رمزارزها که دوره ساخت آنها به پایان رسیده و اقدام به راه‌اندازی واحد خود کرده و فعالیت را آغاز کرده‌اند، موظف به تبدیل جواز تاسیس به پروانه بهره‌برداری با درخواست از وزارت صنعت هستند، در غیر این‌صورت قدرت مجاز آنها برابر با توان مصرفی دوره ساخت (کارگاهی) در نظر گرفته شده و هزینه تجاوز از قدرت برق دوره احداث از مشترک اخذ خواهد شد.

وزیر نیرو آخرین ویرایش مقرررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارز را در روزهای اخیرابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه، تامین برق مرکز استخراج رمزارزها به چهار روش امکان‌پذیر است  که انتخاب آن به عهده متقاضی است.

براساس این ابلاغیه، تامین برق از طریق سرمایه گذاری در طرح‌های بهینه سازی مصرف برق، تامین برق از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر (اعم از موجود و جدید)، اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق یا نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی، چهار روش تعریف شده ای است که متقاضیان می توانند برای تامین برق مراکز خود یکی از آنها را انتخاب کنند.
 
مرجع : توانیر
کد مطلب : ۲۷۶۰۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما