۰
اسحاق جهانگیری در کلاب‌هاوس:

دولت تمامی ‌تلاش خود را برای حراست از شبکه‌های اجتماعی به کار می‌گیرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶
دولت تمامی ‌تلاش خود را برای حراست از شبکه‌های اجتماعی به کار می‌گیرد
دولت تمامی ‌تلاش خود را برای حراست از شبکه‌های اجتماعی به کار می‌گیرد

آی‌تی‌من-  اسحاق جهانگیری در این نشست با بیان اینکه توفیق بزرگی به دست داد تا در خصوص دغدغه‌های موجود در کشور صحبت کنم ادامه داد: به طور مرتب در جلساتی با رسانه‌های رسمی‌فرصت در اختیار دولت قرار می‌گیرد که به پرسش‌های موجود پاسخ دهد اما این ارتباط به صورت یکطرفه است . اما علاقه‌مند بودم در گفت‌وگو با نخبگان شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی شرکت داشته باشم و از نقطه نظرات و راهنمایی‌های آنان برای کمک به خودم و دولت استفاده کنم.

جهانگیری در خصوص مقدمه مطرح شده پیرامون کلاب‌هاوس ، توسعه اینترنت در کشور را از اقدامات بسیار خوب دولت تدبیر و امید برشمرد و تاکید کرد خوشبختانه به نقطه‌ای رسیدیم که در دوران شیوع بیماری کرونا کارهایی که مردم باید به صورت حضوری انجام می‌دادند از فضای مجازی که دولت زیرساخت‌های آن را در طول دولت ایجاد کرده بود انجام شد و مردم به‌خوبی از این فضا استفاده کردند. باید در نظر داشت اگر این اقدامات انجام نشده بود عبور از این بحران‌های بزرگ در دوران شیوع کرونا در کشور امکان پذیر نبود و کلاب‌هاوس نیز فرصت خوبی در اختیار قرار داد تا از این فضا استفاده شود.

معاون اول رییس جمهور خطاب به کسانی که از توسعه فضای مجازی در کشور نگران هستند، تصریح کرد: چرا باید از این فضا بترسیم و هراس داشته باشیم در حالی که شفافیت در این فضاهای موجود معنی می‌یابد و مردم اجازه می‌یابند آزادانه صحبت کنند که آزادی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی‌است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت تمام تلاش خود را برای حراست و حفاظت از شبکه‌های اجتماعی به کار خواهد بست، افزود: دولت برای استفاده‌های اقتصادی و اجتماعی مردم از فرصت شبکه‌های مجازی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست البته باید در نظر داشت دولت در این زمینه یک بخش و طرف ماجراست و بخش‌های دیگری در کشور هم اختیاراتی دارند اما دولت تلاش می‌کند که در برابر فشارها تسلیم نشود.

وی با اشاره به اقدامات برخی از اپراتورها در کشور برای ایجاد اختلال در کلاب‌هاوس تاکید کرد: از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین اعضای هیات دولت پیشنهاد دادند که هر اپراتوری در کار این شبکه اجتماعی اختلال ایجاد کند جرایم سنگین وضع کند و امیدواریم که این جرایم موثر واقع شود تا این اپراتورها اقدامات خلافی انجام ندهند.

وی خاطر نشان کرد: نیروهایی که با آزادی‌های شبکه‌های اجتماعی مقابله می‌کنند بازنده خواهند بود و مردم مسیر خود را باز خواهند کرد.
 
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی دولت
کد مطلب : ۲۷۶۲۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين