۰

سناتورهای جمهوری خواه خواستار محدودیت شبکه‌های اجتماعی در مدارس شدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
سناتورهای جمهوری خواه خواستار محدودیت شبکه‌های اجتماعی در مدارس شدند
سناتورهای جمهوری خواه خواستار محدودیت شبکه‌های اجتماعی در مدارس شدند

آی‌تی‌من- این لایحه به رهبری سناتورهای جمهوری خواه، تد کروز، تد باد و شلی مور کاپیتو مطرح شده، مستلزم آن است که مدارس جوانان را از استفاده از رسانه‌های اجتماعی منع کنند تا واجد شرایط برنامه E-Rate باشند. برنامه E-Rate به مدارس و کتابخانه‌هایی که در مناطق روستایی و شهری با شرایط فقر مواجه هستند، اجازه می‌دهد تا از تخفیف‌های قابل توجه بودجه فدرال دارد در سرویس اینترنت خود استفاده کنند.

در حالی که این برنامه به طور گسترده از سوی دموکرات‌ها در کنگره و در کمیسیون ارتباطات فدرال و برخی از جمهوری‌خواهان برجسته حمایت می‌شود، رهبران ارشد کنگره از جمله کروز و فعالان محافظه‌کار آن را به عنوان نوعی از هزینه‌های بیهوده دولت مورد انتقاد قرار داده‌اند.

طبق برنامه موجود، مدارس و کتابخانه‌ها واجد شرایط دریافت مزایای آن نیستند، مگر اینکه تأیید کنند که دارای «خط مشی ایمنی اینترنت»، از جمله محافظت در برابر هرزه‌نگاری کودکان یا سایر مطالب زشت یا مضر هستند.

لایحه جدید علاوه بر این مستلزم آن است که گیرندگان این برنامه قوانینی را تعیین کنند که میزان حضور دانش آموزان را در شبکه‌های اجتماعی محدود می‌کند.

کروز در بیانیه‌ای گفت: اپلیکیشن‌های اعتیادآور و حواس‌پرتی رسانه‌های اجتماعی، نیروهای شیطانی روی کره زمین را به کلاس‌های درس، خانه‌ها و ذهن بچه‌ها دعوت می‌کنند و به کسانی که می‌خواهند از کودکان سوء استفاده کنند یا به آنها آسیب برسانند، به آنها دسترسی مستقیم برای برقراری ارتباط آنلاین خواهند داشت.

این لایحه اقدامی تازه در راستای مباحث مربوط به ایمنی آنلاین کودکان در کنگره است. جایی که قانونگذاران به طور جداگانه لایحه‌هایی را برای ممنوعیت کامل دسترسی کودکان زیر 13 سال به رسانه‌های اجتماعی و الزام افراد بالای 18 سال برای دریافت رضایت والدین برای حضور در این سیستم عامل‌ها ارائه کرده‌اند.

گروه‌های حقوق دیجیتال هشدار داده‌اند که قطع ارتباط کودکان با رسانه‌های اجتماعی با محدود کردن توانایی آن‌ها در تعامل آنلاین و دسترسی به منابع و فعالیت‌های مثبت، به‌ویژه برای گروه‌های به حاشیه رانده شده، بیش از آنکه مفید باشد، آسیب‌زننده است.
 
کد مطلب : ۲۸۱۹۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما