۰

فشار آمریکا به تیک تاک: از روسیه حمایت نکنید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۵
فشار آمریکا به تیک تاک: از روسیه حمایت نکنید
فشار آمریکا به تیک تاک: از روسیه حمایت نکنید

آی‌تی‌من-  برخی سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی تیک تاک را به حمایت از روسیه و تبیلغات جنگی آن متهم کرده‌اند. در بخشی از نامه این سناتورها خطاب به تیک تاک آمده است: گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد تیک تاک به رسانه‌های دولتی روسیه اجازه داده تا این پلتفرم را با تبلیغات خطرناک طرفدار جنگ پر کنند. هیچ شرکتی نباید خود را در موقعیتی قرار دهد که دروغ‌های کرملین در حمایت عمومی‌از جنگ روسیه در اوکراین را تقویت کند.

این نامه توسط استیو داینز نوشته شده و توسط جان کورنین، راجر ویکر، جان باراسو، جیمز لنکفورد و سینتیا لومیس امضا شده است.

سناتورها نوشته‌اند عمیقاً نگران هستند، زیرا تیک تاک در حال گسترش تبلیغاتی در طرفداری از جنگ در بین مردم روسیه است و این امر خطر افزایش تلفات انسانی ویرانگر را برای اوکراینی‌ها و روس‌ها در پی دارد.

سفارت روسیه در واشنگتن بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. تیک تاک هم در بیانیه‌ای خطاب به رویترز گفت که این شرکت مشتاقانه منتظر ادامه تعامل با سناتورها در مورد این مسائل و پاسخ به سوالات آنها است.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی است که تیک تاک انتقال داده‌های کاربران آمریکایی به سرورهای شرکت اوراکل را تکمیل کرده است. این اقدام  احتمالا به دلیل نگرانی‌های قانونگذاران درباره یکپارچگی اطلاعات در اپلیکیشن انجام شده است.

انتقال اطلاعات کاربران به سرورهای داخل آمریکا، ۲ سال پس از آن انجام می‌شود که یک پنل امنیت ملی در آمریکا به بایت دنس (شرکت مادر تیک تاک) دستور داد تا سرمایه گذاری در تیک تاک شاخه آمریکا را متوقف کند زیرا بیم آن می‌رود که داده‌های کاربران این شرکت به دولت چین منتقل شوند.
این درحالی است که تیک تاک قبلاً اطلاعات کاربران آمریکایی را در مراکز داده خود واقع در ایالت ویرجینیا این کشور و نسخه بک آپ آنها را در سنگاپور ذخیره می‌کرد. اکنون شرکت اعلام کرده داده‌های خصوصی کاربران آمریکایی را از مراکز داده خود پاک می‌کند و به طور کامل به سرورهای شرکت اوراکل در آمریکا اتکا خواهد کرد.

مراکز داده ویرجینیا و سنگاپور همچنان برای پشتیبانی از داده‌ها استفاده خواهند شد.
 
مرجع : فارس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۰۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما