۰

بایدن هم تیک تاک نصب کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
بایدن هم تیک تاک نصب کرد
بایدن هم تیک تاک نصب کرد

آی‌تی‌من- کمپین انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، برای تشویق و جلب آرای رای دهندگان جوان، به اپلیکیشن ویدئوهای کوتاه تیک تاک پیوست.

پیوستن کمپین بایدن به تیک تاک از آنجایی حائز اهمیت است که مالک این اپلیکیشن، غول بزرگ تکنولوژی چینی «بایت دنس»، به علت نگرانی‌های احتمالی امنیت ملی، در آمریکا تحت نظر است. برخی قانون گذاران آمریکایی مدت‌هاست خواستار ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن به دلیل نگرانی از دسترسی احتمالی دولت چین به اطلاعات کاربران آن و یا تحت تاثیر قرار دادن چیزهایی که کاربران در این اپلیکیشن می‌بینند، هستند.

در همین حال سال گذشته دولت بایدن نهادهای این کشور را ملزم به حذف اپلیکیشن تیک تاک از تلفن‌های همراه و دیگر ابزار الکترونیکی کارمندان دولتی و فدرال کرده بود.

در همین راستا «اریک آدامز»، شهردار نیویورک، استفاده ازتیک تاکرا در تلفن‌ها و رایانه‌های دولتی ممنوع کرد و دلیل آن را خطرات امنیت سایبری ناشی از این پلتفرم متعلق به چین عنوان کرده است. این دستورالعمل، از سوی افسران ارشد امنیت اطلاعات شهری ارائه شد.

بر اساس گزارشات منتشر شده، فرماندهی سایبری نیویورک تشخیص داده است که برنامهتیک تاک یک تهدید امنیتی برای شبکه‌های فنی شهرداری است و به حذف آن از دستگاه‌های متعلق به دولت دستور داده است.

پیش از این کارشناسان اسرائیلی نیز با اشاره به انتفاضه سال 2015-2016 مدعی بودند رهبران فلسطینی در آن سال با انجام سخنرانی‌های احساسی از طریق این شبکه اجتماعی و با وایرال کردن آنها توانستند بسیاری از جوانان عرب را به اقدام علیه صهیونیست‌ها تحریک کنند.

دولت فدرال همچنین در دسامبر 2022 قانونی را تصویب کرد که  استفاده از تیک تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع می‌کند.

مشاوران کمپین بایدن در بیانیه‌ای اعلام کردند این کمپین به دیدار با رای دهندگان هر جا که آنها باشند، از جمله در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تروث سوشیال که مالک آن دونالد ترامپ است، ادامه می‌دهد.

یکی از مقامات کمپین بایدن افزود: این کمپین اقدامات احتیاطی پیشرفته امنیتی را برای ابزارهای الکترونیکی خود که بر روی آنها تیک تاک نصب می‌شود، اتخاذ می‌کند و موضوع پیوستن آنها به تیک تاک جدا از بررسی‌های امنیتی در حال انجام بر روی این اپلیکیشن است.
حساب کاربری جو بایدن در این اپلیکیشن تا شب گذشته 10 هزار و 900 دنبال کننده داشته است.
 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۶۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما