۰
در نامه‌ای به اپراتورها و نهادهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات مطرح شد

5 پیشنهاد کمیته سنا در زمینه تحقق شعار سال در حوزه فاوا

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۰
5 پیشنهاد کمیته سنا در زمینه تحقق شعار سال در حوزه فاوا
5 پیشنهاد کمیته سنا در زمینه تحقق شعار سال در حوزه فاوا

آی‌تی‌من-  کمیته سنا مرکب از سه تشکل «سندیکای صنعت مخابرات ایران»، «سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور» و «اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران»، پیرو تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌‏ها و مانع زدایی‏‌ها» که برای سال جاری انتخاب شده، نیز مانع‌‏زدایی در بدنه اجرایی، پیشنهادهایی را به این شرح مطرح کرده است:

1- اعمال دستورالعمل نحوه جبران آثار ناشی از افزایش قیمت ارز در پیمان‏های ریالی فاقد تعدیل (نوبت سوم) به شماره 566539/99 مورخ 1399/10/23 سازمان برنامه و بودجه کشور

2- بخشودگی کامل جرائم مربوط به تاخیر موجه در تحویل تجهیزات در سال 1399

3- تسریع در پرداخت مطالبات توسط کارفرمایان و عدم توقف پرداخت به بهانه‏‌های واهی مانند مشخص شدن وضعیت جرائم، تعدیل و سایر موارد

4- در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران که با تاخیر زمانی همراه است، پیرو ماده 10 قانون برگزاری مناقصات که به تعهد کارفرما و پیمانکاران نسبت به یکدیگر اشاره می‏کند؛ جریمه تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران بر اساس نرخ سود بانکی محاسبه و از طرف کارفرمایان پرداخت شود.

کمیته سنا این پیشنهادات را در نامه‌ای برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و همچنین اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل ارسال کرده است.

پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک با وزارت ارتباطات 
ازسوی دیگر، در خلال نشست‌های مشترک سال گذشته کمیته سنا و وزیر فناوری ارتباطات و اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی پیشنهاد تشکیل کمیته مشترکی متشکل از نمایندگان کمیته سنا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به منظور هم‌‏اندیشی و بررسی وضعیت فاوا کشور در شرایط کنونی ارائه کرد.

به گفته اعضای کمیته سنا، به دلیل تراکم فعالیت‌های روزهای پایانی سال 99 و اولویت‌ پیگیری تدوین بخشنامه، این کمیته هنوز تشکیل نشده است. اما با توجه به نام گذاری شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌‏ها و مانع زدایی‌‏ها» و همچنین کمک به پیشبرد اهداف وزارتخانه مذکور در گذار از برهه حساس کنونی و بخش خصوصی، نیاز به تشکیل این کمیته مشترک بیشتر از گذشته احساس می‌‏شود.

گفتنی است کمیته مشترک سنا در نامه‌ای به معاونت توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات، تشکیل جلسات مشترک به منظور هم‌فکری و هم‌افزایی در تسریع اقدامات عملی در جهت تشکیل این کمیته را مطرح کرده است.
 
کد مطلب : ۲۷۶۲۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين