۰

توضیح رگولاتوری درباره دلایل قطع برق سایت‌های BTS

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵
توضیح رگولاتوری درباره دلایل قطع برق سایت‌های BTS
توضیح رگولاتوری درباره دلایل قطع برق سایت‌های BTS

آی‌تی‌من-  مجید حقی معاون رگولاتوری اعلام کرد: در پی قطعی‌های برق در سراسر کشور و اختلال در شبکه ارتباطی، اپراتورهای سیار ملزم شده‌اند امکانات دیزل ژنراتور و باتری‌های پشتیبان برای تأمین برق‌هاب سایت‌ها و سایت‌های BTS را تقویت کرده و در صورت نیاز، کمبود یا اختلال در باتری‌ها را رفع کنند. وی افزود: با تاکید وزیر ارتباطات، ادارات کل ICT در استان‌ها نیز باید با بازدید و بررسی میدانی سایت‌ها، در صورت وجود مشکل در تجهیزات پشتیبانی برق، هماهنگی لازم را برای رفع آن انجام دهند. معاون رگولاتوری گفت: از وزارت نیرو و شرکت توانیر درخواست کردیم در صورت امکان، قطعی برق به حداقل رسیده و در طول یک روز چند بار تکرار نشود. همچنین برنامه زمان‌بندی قطعی برق به طور شفاف اعلام شود تا اپراتورها متناسب با آن برنامه ریزی‌های لازم را برای مدیریت و تأمین برق سایت‌ها و پایداری ارتباطات انجام دهند.

حقی با اشاره به اینکه زمان شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان برق پس از تخلیه شارژ، نسبتاً طولانی (حدود ۱۰ تا ۱۵ ساعت) است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تجهیزات یکسو کننده‌های اپراتورها هم برق سایت‌ها را تأمین می‌کند و هم شارژینگ باتری را انجام می‌دهد، به همین دلیل اگر قطعی‌های برق به تناوب و در بازه‌های زمانی کوتاه اتفاق بیفتد، تجهیزات پشتیبان برق سایت‌ها نیز برای رفع مشکل کافی نیستند، به همین دلیل لازم است شرکت توانیر در تصمیم گیری برنامه زمانبندی قطعی برق، محدودیت‌های تکنولوژی تجهیزات را در نظر بگیرد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تصریح کرد: ضرورت استفاده از خنک کننده‌ها به ویژه در مناطق گرمسیر به علت بالا بودن دمای هوا نیاز دیگر اپراتورها است که مستقیماً توسط شبکه اصلی برق تأمین می‌شود و از طریق باتری‌ها هم قابل جبران نیست.
 
مرجع : رگولاتوری
کد مطلب : ۲۷۶۴۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين