۰
در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران عنوان شد:

مزارع استخراج رمز ارز عامل اصلی قطعی در شبکه برق

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۶
مزارع استخراج رمز ارز عامل اصلی قطعی در شبکه برق
مزارع استخراج رمز ارز عامل اصلی قطعی در شبکه برق

آی‌تی‌من-  در این نشست، استاندار تهران از برقراری کامل امنیت و سلامت انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری و شورای شهر در استان تهران، سخن گفت. انوشیروان محسنی بندپی، در بخشی از سخنانش در این نشست، با اشاره به قطعی برق در کشور و مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شده، عامل اصلی قطعی‌ در شبکه برق را فعالیت مزارع استخراج رمزارز عنوان کرد و در توضیح این خبر که به تازگی، 7 هزار دستگاه ماینر در کارخانه متروکه‌ای در غرب تهران کشف و ضبط شده، گفت:‌ به نظر می‌رسد افرادی با استفاده از رانت‌هایی که دارند، دست به سوءاستفاده می‌زنند.

استاندار تهران همچنین با اشاره به قانون محدودیت شعاع 120 کیلومتری تهران برای طرح‌های توسعه‌ای واحدهای تولیدی در این محدوده، خبر داد که با مصوبه هیات مقررات‌زدایی و تصویب نهایی آن طی دو هفته آتی، افزایش ظرفیت تولید واحدهای فعال با شرط عدم ساخت‌وساز جدید و رعایت ضوابط زیست‌محیطی بلامانع خواهد شد.

در ادامه این نشست، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در توضیح کارایی و عملکرد سامانه صیاد و قانون جدید چک، گفت: بانک مرکزی می‌خواهد با اجرای قانون جدید چک، انقلابی در مقابله با تخلفات مربوط به چک در کشور راه بیندازد.

محرمیان سپس تصریح کرد که با شروع به کار قانون جدید چک، میزان چک‌های برگشتی روند نزولی پر شتابی گرفته است. وی همچنین یادآور شد که به زودی سامانه پیامکی اعلام دریافت و تحویل چک نیز راه‌اندازی خواهد شد و به این ترتیب، در صورت بروز قطعی و اخلال در شبکه اینترنت کشور و عدم ثبت به موقع چک در سامانه صیاد، تحویل‌گیرنده چک از صدور و دریافت آن مطلع خواهد شد.

وی در عین حال، با بیان اینکه برات‌کارت الکترونیکی، جزو ابزارهایی است که در زمان نه‌چندان دور جایگزین برخی مراودات در کشور خواهد شد، گفت: راه‌اندازی سامانه سپند در همین راستا بوده است.

همچنین آمنه نادعلی‌زاده، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی طی سخنانی، این خبر را داد که بانک مرکزی به زودی سیستم غیر برخط (آفلاین) ثبت چک را فعال خواهد کرد. 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۶۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما