۰

اتمام تمدید ۲ هفته‌ای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۹
اتمام تمدید ۲ هفته‌ای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی
اتمام تمدید ۲ هفته‌ای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی

آی‌تی‌من- چند روزی است که شیوع کرونای دلتا تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ را به همراه داشته است و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فقط مشاغل ضروری همچون دستگاه‌های خدمت رسان، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مشاغلی که مایحتاج مردم را فراهم می‌کنند باید فعالیت کنند.

 تعطیلی اصناف در حالی اجرا شده است که معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد ۱۵ تیرماه، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی و همچنین ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال ۱۳۹۹ و همچنین آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار ۱۴۰۰ است.

 مسیحی برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی را منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی می‌داند لذا فعالان اقتصادی به منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ ارائه می‌کردند.

 این درحالی است عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و یا عدم ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در مهلت مقرر از سوی مؤدیان مالیاتی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت‌های قانونی، مشمول جرایم مالیاتی نیز می‌شود.

 این نکته حائز اهمیت است که سال گذشته باتوجه به شیوع ویروس کرونا تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی به مدت ۲ ما تمدید شد که باتوجه به کسادی کسب و کار صاحبان مشاغل تا حدودی به آن‌ها در پرداخت به موقع مالیات کمک کرد، اما در سال جاری با اینکه کرونا همچنان به تعطیلی مشاغل منتهی می‌شود فقط مدت ۱۵ روز این موعد تمدید شد که باعث نارضایتی برخی از صاحبان مشاغل شده است.

 در همین راستا شهباز حسن‌پوربیگلری رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی‌ در گفت‌وگو با میزان گفته بود به اعتقاد بنده این مهلت کافی نیست و از سازمان امور مالیاتی درخواست داریم که مهلت تعیین شده جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی را تمدید کند.

وی تصریح کرد: مجلس جهت تمدید مهلت برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اقدام خواهد کرد و امیدواریم که بخشنامه تمدید مهلت ۱۵ روزه توسط مسوولان امور مالیاتی کشور لغو شود.

 رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی‌تاکید کرد: امروز نیازمند وحدت و همکاری بین همه ارکان نظام و مردم هستیم. باید توجه و عنایت کافی به مردم در سراسر کشور شود نباید کاری کنیم که مردم ناراضی شوند.  به هرروی، در حال حاضر اصناف شرایط سختی را سپری می‌کنند و عملا با تعطیلی بازار و گروه‌های ۲، ۳ و ۴ بسیاری از صاحبان مشاغل برای رائه اظهار نامه‌های مالیاتی خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند که در این شرایط تمدید ارائه اظهارنامه‌ها از سوی سازمان امور مالیاتی شاید بتواند باری از دوش آن‌ها کم کند.
 
مرجع : میزان
کد مطلب : ۲۷۶۷۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما