۰
بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های حوزه فاوا نشان داد:

رشد 80درصدی سرمایه‌گذاری اپراتورها در دوران کرونا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴
رشد 80درصدی سرمایه‌گذاری اپراتورها در دوران کرونا
رشد 80درصدی سرمایه‌گذاری اپراتورها در دوران کرونا

آی‌تی‌من-  معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی طی گزارشی و با استفاده از صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌های منتخب، عملکرد شرکت‌های حوزه ICT  را در دوران پاندمی کرونا تحلیل کرده است.

تمرکز این پژوهش بر عملکرد درآمدی و سرمایه گذاری و نرخ تغییرات منابع انسانی شرکت‌های حوزه ICT به تفکیک دو بخش بازار مخابرات و بازار فناوری اطلاعات شامل اپراتورهای مخابراتی، شرکت‌های FCP ، تولیدکنندگان تجهیزات ICT، شرکت‌های IT و فین تک بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد که اپراتورهای مخابراتی با دارا بودن بیش از 159 میلیون مشترک با متوسط رشد 35درصدی در درآمدها و میانگین رشد 80درصدی در سرمایه‌گذاری‌ها در کنار استمرار و دسترس‌پذیری به خدمات علی‌رغم رشد مصرف به وجود آمده ناشی از پاندمی و راه‌اندازی آزمایشی شبکه نسل پنجم ارتباطات موبایلی در طی دوران همه گیری کرونا عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

شرکت‌های FCP نیز در کنار جذب نیروی انسانی، رشد درآمدی را تجربه کرده‌اند. در این دسته شرکت «های وب» با افزایش تعداد کارکنان خود در سال 99، رشد درآمد 169 درصد نسبت به سال قبل از آن را داشته است. روند سرمایه گذاری در شرکت‌های انتقال داده جهش چشمگیری را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد طی دو سال آینده سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در قالب افزایش درآمدها در شرکت‌های مذکور دیده شود. در بررسی شرکت‌های تولید تجهیزات نیز افزایش تولید در طی دوران پاندمی مشاهده می‌شود.

همچنین تمامی شرکت‌های منتخب فین تک در هر دو فاکتور درآمد، سرمایه گذاری و تعداد کارکنان رشد داشته و سایر شرکت‌های IT مورد بررسی در طی بحران به وجود آمده کرونا از طریق گسترش فعالیت‌های خود از طریق بستر دورکاری بدون تغییرات زیادی در حوزه منابع انسانی و یا تعدیل بسیار محدود افزایش درآمدی را تجربه کرده‌اند.

بنا به ادعای این گزارش، نکته قابل توجه در خصوص شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات افزایش چشمگیر سرمایه گذاری این شرکت‌ها بوده است که نویدبخش رشد درآمدی بیشتر در بازار IT طی سالیان آتی است.
 
کد مطلب : ۲۷۶۹۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين