۲
۰
سرپرست آموزش و پرورش:

اینترنتِ شاد رایگان است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳
اینترنتِ شاد رایگان است
اینترنتِ شاد رایگان است

آی‌تی‌من- علیرضا کاظمی‌ با بیان اینکه خوشبختانه با مساعدت‌هایی که دولت در هیات دولت و ستاد ملی کرونا داشتند و رییس جمهور شخصا به این موضوع ورود پیدا کردند، بحث رایگان بودن شاد است گفت: در جلسه‌ای که با وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت همراه اول داشتیم، امسال هم مانند سال گذشته، استفاده معلمان و دانش آموزان و کاربران از شبکه شاد، رایگان خواهد بود.

وی با بیان بازگشایی مدارس گفت: رویکرد ما این است که آرام و به صورت تدریجی با تامین سلامت دانش آموزان و با کیفیت مدارس را باز کنیم و زمینه حضور دانش آموزان را با همین الگو فراهم کنیم.

وی افزود: سه گام را طراحی کردیم که در گام اول برای حضور به سمت مدارس کم جمعیت می‌رویم که تقریبا برای اینها هیچ منعی وجود ندارد. مدارس زیر ۱۰۰ نفر و ۷۵ نفر و کلاس‌های زیر ۱۵ نفر را داریم که تقریبا حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس زیر ۱۵ دانش آموز و ۴۰ هزار مدرسه با جمعیت زیر ۷۵ نفر داریم و تامین سلامت را همکاران ما انجام می‌دهند و زمینه حضور اینها را بعد از مدتی از شروع سال تحصیلی مهیا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گام دوم مدارس با جمعیت متوسط هستند که برای اینها به سمت رویکرد ترکیبی خواهیم رفت گفت: یعنی بخشی از اینها را به دو گروه تقسیم خواهیم کرد، بخشی به صورت حضوری و بخشی به صورت مجازی که بستگی به، ظرفیت مدرسه دارد که ممکن است در دو یا سه روز با رعایت همه پروتکل‌ها و استانداردها طراحی شود. آن سه روز دیگر را در فضای مجازی فعالیت خودشان را ادامه خواهند داد.

کاظمی‌افزود: گام سوم مدارس پرجمعیت هستند که تقریبا بیشترین مشکل را در این بخش داریم. در این بخش هم با آرامش بیشتری حرکت می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم حداقل ارتباط را با فضای آموزشی برقرار کنیم. حالا یا یک روز یا دو روز در هفته که بستگی به ظرفیت خود مدرسه دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد تمرکززدایی است که در الگوی بازگشایی امسال لحاظ کرده ایم گفت: تقریبا اختیار را به مدرسه و شهرستان واگذار کرده‌ایم و اعلام خواهیم کرد که مدرسه در چه فرایندی شرایطش را اعلام و منطقه تایید کند و در ستاد کرونا تصمیم گیری شود. کل کشور را باید متفاوت دید.
 
مرجع : میزان
کد مطلب : ۲۷۷۱۵۳
نظرات شما
Romania
سلام چرا شادم رایگان نشد😕😞
ما در دانش اموز
Iran, Islamic Republic of
پارسال که شاد رایگان نبود مردم بدبخت همش فکر شارج بودن تواین اوضاع بد اقتصادی که مردم نون شب ندارن باید از این به بعد فک شارج شاد هم باشند بخدا خیلی سخت من خودم امسال دوتا بچه مدرسه ای دارم موندم چکار کنم منی که دوسه ماه یک بار حقوق میدان نمی‌دونم بدهی بدیم شکم شیر کنیم یا شارج بخریم باید فکر اساسی بشه
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما