۰

آغاز ارایه خدمات ویژه روی پلتفرم شاد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۹
آغاز ارایه خدمات ویژه روی پلتفرم شاد
آغاز ارایه خدمات ویژه روی پلتفرم شاد

آی‌تی‌من- محوریت عمده این سند پیرامون شبکه شاد و تصمیم‌های مختلف برای تقویت این شبکه آموزشی بوده است. به نحوی که شبکه شاد به عنوان بخشی از زیست بوم جدید تعلیم و تربیت رسمی‌عمومی‌کشور از سوی شورای عالی فضای مجازی به رسمیت شناخته شد.

براساس این سند اتخاذ تمهیدات لازم برای استمرار فعالیت سامانه شاد، تقویت واحد سازمانی مربوط برای اعمال حاکمیت و مدیریت سامانه، ارایه خدمات با کیفیت آموزشی و پژوهشی پایه رایگان، اخذ تاییدیه امنیت سامانه شاد در زمینه احراز هویت، ذخیره‌سازی مستمر کلیه محتوای سامانه و فرهنگ‌سازی و بر ارایه گزارش فصلی از عملکرد کمیته نظارت و راهبری شاد به شورای عالی فضای مجازی کشور تاکید شده است.

این در حالیست که به گفته وزیر قبلی و سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش، شبکه شاد به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام در ایام کرونا، پس از عبور از این معضل نیز به عنوان یک بستر آموزشی و ارتباطی حفظ خواهد شد.

اما در بند سوم ماده اول الزامات سند مذکور اینگونه آمده است: «ارایه خدمات باکیفیت آموزشی و پژوهشی پایه رایگان (طبق برنامه رسمی‌مصوب) به جامعه هدف (دانش آموزان و فرهنگیان) و تنظیم‌گری و صدور مجوز ارایه خدمات ارزش افزوده آموزش و پرورش مجازی برای بخش دولتی و غیردولتی در قبال اخذ هزینه متعارف از کاربران با نظارت وزارت آموزش و پرورش ظرف مدت یک ماه» در راستای این تکلیف قانونی، اما در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی یک جویشگر مبتنی بر شبکه شاد با نام «شادبین» برای استفاده دانش‌آموزان در حال معرفی و آموزش است که به موجب آن و با توجه به افزایش روزافزون محتوای عرضه شده بر بستر این شبکه آموزشی، کاربران می‌توانند با سهولت بالایی، محتوا و عناوین درسی مورد نظر خود را که در این پلتفرم  عرضه شده، دریافت کرده و استفاده کنند. به این ترتیب می‌توان گفت الزامات قانونی پیرامون شبکه شاد با جدیتی که از روز نخست در پس اجرای این شبکه وجود داشت در ادامه نیز در حال اجراست. شبکه آموزشی دانش‌آموز با نام اختصاری «شاد»، نرم‌افزاری ارتباطی و آموزشی است که در پی فراگیری کرونا و به دلیل عدم امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس ایران، به عنوان یک مسوولیت اجتماعی توسط تیم برنامه‌نویسان همراه اول راه‌اندازی شد و بدون دریافت هر گونه وجهی، امتیاز این نرم‌افزار نیز به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد.  در حال حاضر بیش از 15 میلیون دانش‌آموز، معلم، مدیر و والدین دانش‌آموزان به شکل روزانه در حال استفاده از این شبکه هستند.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۴۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما