۰

بازی هواوی برای نجات پرندگان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۹
بازی هواوی برای نجات پرندگان
بازی هواوی برای نجات پرندگان

 آی‌‌تی‌من- ژو چنگینگ که یک مهندس توسعه دهنده نرم‌افزار در دانشگاه سوچو چین است به همراه تیم تحت هدایت خود در توسعه بازی موسوم به Commensalism راهکاری را پیشنهاد داده که شاید بتواند به آگاهی کاربران در محافظت هر چه بیشتر از زیست بوم این موجودات زیبا، کمک کند.

 ژو و دوستانش همواره به خلق یک بازی مفید فکر می‎کردند اما مشکل آنها یک ایده کامل و مناسب بوده است. ایده آشنا کردن کاربران با زندگی پرندگان همان چیزی بوده که همیشه به دنبالش هستند.

Commensalism در واقع بازی است که به نوعی طراحی شده تا به انسان‎ها یاد دهد، چطور می‌توانند زندگی مسالمت‎آمیزی را در کنار پرندگان شکل دهند. در این بازی شما به عنوان یک فرد محافظ پرندگان باید وظایفی که در طول بازی سپرده می‎شود را به بهترین شکل انجام دهید؛ وظایفی که در نهایت موجب ارتقای سطح دانش شما در مورد پرندگان می‎شود.

در واقع گیم پلی بازی به نحوی طراحی شده تا شما با بازدید بیشتر از مکان‎های زندگی پرندگان و پناهگاه‎های آنها بتوانید امتیاز بیشتری به دست آورده و مراحل بازی را پشت سر بگذارید. در عین حال موتور بازی تلاش می‎کند تا با اتخاذ استراتژی‎ها و ارایه اطلاعات صحیح، نشان دهد که چطور تصمیم‎گیری‌‎ها، فعالیت‎ها و رفتارهای انسانی می‎تواند بر زیستگاه طبیعی این موجودات اثر بگذارد.

این بازی به کاربر آموزش می‎دهد تا اطلاعات کافی در مورد پرندگان را آموخته و به سوالاتی در خصوص اجداد و نسل‌های مختلف یک پرنده، غذاهایی که مورد علاقه اوست و بهترین شرایط زندگی‎اش پاسخ دهد. برای مثال می‎توانید بفهمید یک جغد در طول سال چند موش را می‎خورد یا اگر رشته تکامل غازها را دنبال کنیم، با چه موجودات دیگری روبرو می‎شویم.

هواوی برنامه مخصوص HUAWEI Students Developers را به همین منظور طراحی کرده تا اجازه دسترسی کامل به اکوسیستم سرویس‎های موبایل هواوی (HMS) را با برگزاری کارگاه‎های متعدد آنلاین و آفلاین فراهم کند. این بستر در واقع محلی برای تعامل کاربران، دانشجویان و توسعه‎دهندگان پلتفرم HMS است تا به آنها امکان به اشتراک‎گذاری و یاری گرفتن از دیگری برای حل مشکلات‌شان را میسر کند.

 در این زمینه نرم‎افزار Commensalism به خوبی توانسته از امکانات و قابلیت‎های اکوسیستم HMS استفاده کرده تا ویژگی‌های مورد نظر خود در بازی را به بهترین شکل پیاده‎سازی کرده و در عین حال شرایط هماهنگی کاربران تیم توسعه دهنده را نیز تسهیل کند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۵۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما