۰
مشاور رگولاتوری وزیر ارتباطات:

توسعه «ارتباطات ثابت» انجام می‌شود چه با مخابرات، چه بی مخابرات

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۴
توسعه «ارتباطات ثابت» انجام می‌شودچه با مخابرات، چه بی مخابرات
توسعه «ارتباطات ثابت» انجام می‌شودچه با مخابرات، چه بی مخابرات

آی‌تی‌من-  حسین فلاح جوشقانی اظهار داشت: اینکه دولت‌ها برای شبکه ملی پهن‌باند و توسعه دسترسی پهن‌باند ثابت مبتنی بر فیبر سرمایه‌گذاری می‌کنند موضوعی اصولی است، اما این موضوع نباید به انحصار بیشتر اپراتور غالب کمک کند.

فلاح توضیح‌داد: از ابتدا در موافقت‌نامه پروانه شرکت مخابرات تصریح شد که این شرکت مشابه سایر اپراتورها، بخشی از درآمد خود را به‌عنوان تسهیم درآمد به دولت بدهد و بر همین اساس هم فرایند خصوصی‌سازی و واگذاری مخابرات انجام شد، البته مخابرات در سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از این مبالغ را نپرداخته و رگولاتوری این موضوع را در چارچوب قوانین پیگیری می‌کند. مشاور تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: یکی از توصیه‌های ما در سال‌های قبل به مخابرات این بود که سود سهام یا بخشی از آن را به نسبت سهم سهامداران صرف توسعه شبکه مخابرات کند و اگر این اتفاق می‌افتاد وضعیت شبکه خیلی بهتر از وضعیت امروز بود.

وی تاکید کرد: در سال ۹۵ تعرفه داخل استان ۵۰ درصد و تعرفه بین استانی ۱۰ درصد افزایش یافت و مبالغی هم به‌عنوان حداقل کارکرد (اعمال هزینه حتی اگر از تلفن استفاده نشده باشد) افزوده شد و گرد به بالای مبالغ کارکرد برای کسر از نیم دقیقه، تعیین شد. مشاور زویر ارتباطات تصریح‌کرد: همه این موارد در راستای اصلاح تعرفه تلفن ثابت بود؛ بنابراین اینکه گفته می‌شود تعرفه تلفن ثابت ۱۲ سال بدون تغییر بوده است، درست نیست. فلاح جوشقانی تصریح‌کرد: مخابرات شرکتی بزرگ با سبد خدمات متنوع است اما در سال‌های گذشته متناسب با ماموریت و امکاناتش سرمایه‌گذاری انجام نداده و این موضوع مربوط به مدیریت کنونی یا قبلی مخابرات هم نیست، بلکه این ضعف در همه سال‌های پس از واگذاری مشهود بوده است؛ پس این ادعا که چون در تلفن ثابت افزایش تعرفه نداشته‌ایم بنابراین ضرر کرده‌ایم و مقصر آن دولت است درست نیست. مشاور وزیر ارتباطات اظهار داشت: مخابرات، شرکتی پرهزینه و دارای انحصار است که در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه شبکه و خدمات را انجام نداده و دلیل آن تعرفه نبوده است. عدم سرمایه‌گذاری، نداشتن سبد سرویس متنوع، هزینه نگهداری بسیار بالای شبکه به دلیل قدیمی بودن فناوری، عدم انعطاف‌پذیری، عدم راهبرد بازاریابی، عدم مشتری‌مداری و پاسخ‌گویی مناسب، هزینه بالای نیروی انسانی و به‌طور کلی نداشتن ذهنیت اداره بنگاه مبتنی بر مولفه‌های اقتصادی، از عوامل اصلی مشکلات مخابرات است که لازم است اصلاح شوند.
 
کد مطلب : ۲۷۷۵۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين