۰

7 اپ اندرویدی که باید از گوشی‌تان حذف کنید

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۵
7 اپ اندرویدی که باید از گوشی‌تان حذف کنید
7 اپ اندرویدی که باید از گوشی‌تان حذف کنید

آی‌تی‌من- تک‌ادوایزر به نقل از شرکت کسپراسکای اعلام کرده است که هفت برنامه در فروشگاه گوگل‌پلی حاوی بدافزار جوکر هستند. این بدافزار بسیار شبیه تروجان عمل می‌کند و پس از وقوع حملات توسط بسیاری از کاربران گزارش شده است. 

اگرچه گوگل این برنامه‌ها را از گوگل‌پلی حذف کرده است، اما این برنامه‌ها همچنان در دستگاه‌هایی که روی آن‌ها نصب شده‌اند، وجود دارند.

پیدا کردن برنامه‌های آلوده به بدافزار بسیار رایج است، به خصوص در فروشگاه گوگل‌پلی برای اندروید. 

اگرچه گوگل همواره سعی می‌کند برنامه‌هایی را که در پلی‌استور قرار می‌گیرند بررسی کند، باوجود این برخی از برنامه‌های مخرب تمایل دارند از این مرحله عبور کنند. 

گوگل سخت کار کرده است تا از شر برنامه‌های مضری که می‌توانند دستگاه ها را آلوده کرده و قربانیان را در برابر سرقت و موارد دیگر آسیب‌پذیر کنند خلاص شود.

اخیراً هفت برنامه اندرویدی آلوده به بدافزار جوکر در فروشگاه گوگل‌پلی مشاهده شده است. 

پس از گزارش کاربران از مشاهده این مشکلات بدافزاری، گوگل این برنامه‌ها را حذف کرده است، با این حال، این واقعیت که این برنامه‌ها در حال حاضر توسط میلیون‌ها کاربر استفاده می‌شوند، همچنان نگران‌کننده است.  بنابراین اگر کاربری این برنامه‌ها را دانلود کرده باشد، همچنان در گوشی‌اش وجود دارند و کاربران حتما باید نسبت به حذف این برنامه‌ها اقدام کنند. این هفت برنامه عبارتند از Now QRcode Scan و EmojiOne Keyboard و Battery Charging Animations Battery Wallpaper و Dazzling Keyboard و Volume Booster Louder Sound Equalizer و Super Hero-Effect و Classic Emoji Keyboard. تلفن خود را به طور کامل بررسی کنید و اگر این برنامه‌ها را در گوشی های اندرویدی خود دارید، فورا آنها را حذف کنید.
در میان جرایم سایبری مختلفی که در بروز آلودگی‌های تروجانی دخیل هستند، این برنامه‌های بدافزاری روش‌هایی مانند اشتراک‌های جعلی و پیگیری‌های درون‌برنامه‌ای را به کار می‌گیرند که بعداً می‌توانند با پول‌سازی غیرقانونی مرتبط شوند. 

کاربران باید احتیاط کنند و از باز کردن لینک‌های مشکوک از منابع ناشناس خودداری کنند. جرایم سایبری با توجه به این واقعیت که روزانه افراد بیشتری آنلاین هستند، در حال افزایش است و بسیاری از حالت‌های جدید دزدی و کلاهبرداری ظاهر شده‌اند. خدمات بازی آنلاین نیز اکنون به بستر جدیدی برای رشد چنین فعالیت‌ها و شرارت‌های مخربی تبدیل شده‌اند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۷۶۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما