۰
زارع‌پور در بازدید از شرکت ایرانسل:

استفاده از ظرفیت‌های بومی تکلیف ملی است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۲
استفاده از ظرفیت‌های بومی تکلیف ملی است
استفاده از ظرفیت‌های بومی تکلیف ملی است

آی‌تی‌من-  عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از شرکت ایرانسل و در جمع مدیران این شرکت با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای توسعه ارتباطات پرسرعت و استقرار دولت هوشمند و ارائه خدمات با کیفیت به مردم، گفت: بستر تمام این اقدامات و فعالیت‌ها شبکه ملی اطلاعات است که استقرار آن به عنوان مهم‌ترین برنامه وزارت ارتباطات در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه شاید برای مردم شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک سوال مطرح شود، افزود: در پاسخ باید بگویم شبکه ملی اطلاعات از دو بال شبکه و خدمات تشکیل شده است که باید بتوانیم با توسعه این دو بال تا سال 1404 شبکه‌ای پرسرعت، با کیفیت و امن داشته باشیم.

وزیر ارتباطات توسعه شبکه ثابت و ارتقای شبکه همراه را یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات عنوان کرد و گفت: با توسعه این شبکه می‌توانیم خدمات متنوعی ارائه کنیم و کام مردم را با این خدمات شیرین کنیم.

وی با تاکید به اینکه باید تمام خدمات دولتی و همچنین بخش‌های عمومی و خصوصی از طریق پنجره واحد به مردم ارائه شود، افزود: با توانمندی‌های جوانان ایرانی و با کمک فناوری می‌توانیم زندگی مردم را تسهیل کنیم.

زارع‌پور با اشاره به اینکه اپراتورها در این حوزه نقش کلیدی دارند و موتور این حرکت هستند، گفت: ایرانسل باید تلاش کند کیفیت شبکه خود را ارتقا دهد تا حداکثر رضایت مردم در این حوزه به دست آید.

وی با اشاره به توسعه شبکه بر اساس فیبر نوری و ارتقای کیفیت، افزود: باید سرعت شبکه بهبود یابد زیرا مردم ما شایسته سرعت‌های چند گیکابیت بر ثانیه هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به  اقدامات ایرانسل برای ارائه خدمات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده‌اید و این شرکت می‌تواند به عنوان نخستین اپراتور خدماتی در حوزه فناوری اطلاعات، به مردم خدمات ارائه دهد.

زارع‌پور به مدیران ایرانسل درباره استفاده از توان داخل و بومی‌سازی شبکه تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی را به عنوان تکلیفی ملی در نظر بگیرید و تا حد امکان از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنید.

وی همچنین از مدیرعامل این شرکت خواست بر اساس تعهد ایرانسل برای توسعه روستایی، بیش از 700 سایت روستایی ابلاغ شده را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی کند.

وزیر ارتباطات همچنین به مشکلاتی که در روزهای گذشته برای برنامه شاد ایجاد شده اشاره کرد و از مدیران این شرکت و  همراه اول خواست تا اشکالات و نارسایی‌های این برنامه را به سرعت رفع کنند.

بر اساس این گزارش، با حضور وزیر ارتباطات، پروژه‌های هشتمین سایت 5G در شهر اندیشه، مدرسه اینترنت و ارتباطات در روستای توحیدآباد شهرستان خاش سیستان و بلوچستان و سایت تلفن همراه در روستای آغوزه‌دره شهرستان گلوگاه مازندران به صورت ارتباط آنلاین افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

همچنین مراسم شروع عملیات عمرانی پروژه مرکز داده ایرانسل در همدان با حضور آنلاین وزیر ارتباطات برگزار شد.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات در ابتدای ورود به شرکت ایرانسل از اقدامات و برنامه‌های این شرکت در حوزه زیرساخت‌‌های ارتباطی، هوش مصنوعی، خدمات دیجیتال، کلان‌داده‌ها و آموزش آنلاین آگاهی یافت و از نمایشگاه دائمی حمایت از تولیدات داخلی شرکت ایرانسل نیز دیدن کرد و مدیران هر بخش برنامه‌های این اپراتور در حوزه‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و بومی‌سازی را توضیح دادند.

در این برنامه، وزیر ارتباطات از طریق پلتفرم آموزش آنلاین داناپلاس در یکی از کلاس‌های درس آنلاین حاضر شد و با معلم و یکی از دانش‌آموزان این کلاس درباره سرعت و کیفیت اینترنت و کلاس آنلاین گفت‌و‌گو کرد.
 
مرجع : روابط عمومی وزارت ارتباطات
کد مطلب : ۲۷۷۶۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين