۰

صندوق بین‌المللی پول: ارزهای دیجیتال باید فورا کنترل شوند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۴
صندوق بین‌المللی پول: ارزهای دیجیتال باید فورا کنترل شوند
صندوق بین‌المللی پول: ارزهای دیجیتال باید فورا کنترل شوند

آی‌تی‌من-  مقامات ارشد این صندوق وام‌دهنده مستقر در واشنگتن در یادداشتی نوشتند: اتخاذ یک رویکرد نظارتی جامع، منسجم و هماهنگ برای ارزهای دیجیتال یک وظیفه خطیر است. اما اگر از هم‌اکنون شروع کنیم، می‌توانیم به هدف سیاست حفظ ثبات مالی و در عین حال بهره‌مندی از مزایایی که نوآوری‌های تکنولوژیکی اساسی به‌همراه دارد، دست پیدا کنیم.

این یادداشت توسط توبیاس آدریان، مدیر بخش بازارهای پولی و سرمایه صندوق بین‌المللی پول، دونگ هی، معاون بخش بازار پول و سرمایه و آدیتیا ناراین، معاون مدیر بخش بازارهای پولی و سرمایه این صندوق نوشته شده است.

صندوق بین‌المللی پول همچنین تأکید کرد که پرداخت‌های فرابخشی و فرامرزی صنعت ارز دیجیتال اثربخشی رویکردهای ملی را محدود می‌کند.

این سازمان بین‌المللی اضافه کرد: بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال در تمام کشورها فعالیت می‌کنند و این امر کار نظارت و اجرای آن را دشوارتر می‌کند.

بر اساس این گزارش، با هجوم سرمایه‌گذاران و مردم به‌سمت دارایی‌های دیجیتال و افزایش سرعت پرداخت‌های آن‌لاین، علاقه به ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین در حال افزایش است.

بر اساس نظرسنجی مؤسسه Nickel Digital Asset Management که در لندن مستقر است، تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران نهادی و مدیران شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری قصد دارند از هم‌اکنون تا سال 2023 در بازار ارز دیجیتال فعالیت کنند.

مقامات صندوق بین‌المللی پول در این یادداشت گفتند: تعیین ارزش‌گذاری تنها چالش در اکوسیستم ارزهای دیجیتال نیست (بلکه) شناسایی، نظارت و مدیریت ریسک‌ها، تنظیم‌کننده‌ها و شرکت‌ها را دچار مشکل می‌کند.

به‌گفته آنها، برخی از این خطرات شامل ریسک یکپارچگی عملیاتی و مالی ناشی از مبادلات دارایی‌های رمزنگاری‌شده و کیف‌پول‌ها، حفاظت از سرمایه‌گذاران و ذخایر ناکافی و افشای نادرست اطلاعات برخی از استیبل کوین‌ها است.

 بیت‌کوین بانک مرکزی آمریکا را از بین می‌برد
یک کارشناس آمریکایی و مجری شبکه راشا تودی نیز می‌گوید: بیت کوین قاتل دلار و بانک مرکزی آمریکاست و این دو را از بین خواهد برد.
به گزارش فارس واشنگتن در تلاش است تا به سمت قانونمند کردن استفاده از دارایی‌های دیجیتال برود. برخی از نمایندگان کنگره بر این باورند ممنوع کردن استفاده از ارزهای دیجیتال می‌تواند به حفظ جایگاه دلار در بازار بین‌المللی کمک کند، اما مکس کایزر، کارشناس آمریکایی شبکه راشا تودی با این نظر مخالف است.

وی می‌گوید: دلار سال‌هاست که در حال افول و از دست دادن جایگاه خود در جهان است. با بیت کوین یا بدون بیت کوین، دلار شکست خواهد خورد.

بسیاری از نمایندگان کنگره نگران سرنوشت دلار هستند و به این فکر می‌کنند که آیا این ارز می‌تواند با وجود خیز ارزهای دیجیتال جایگاه خود به عنوان ارز برتر جهانی را حفظ کند یا نه.

اوایل این هفته بِلِین لوتکِمِیِر، نماینده کنگره آمریکا، این سؤال را مطرح کرد که با متداول‌تر شدن استفاده از ارزهای دیجیتال در بازار بین‌الملل چگونه می‌توانیم حفظ جایگاه دلار در بازار بین‌الملل را تضمین کنیم.

مکس کایزر معتقد است با توجه به نزدیک شدن ارزش بازار جهانی ارزهای مجازی به رقم 3 هزار میلیارد دلار، کشتی دلار همین حالا هم غرق شده است. به اعتقاد کایزر، بیت‌کوین قاتل دلار و بانک مرکزی فدرال آمریکا خواهد بود و با گرفتن انرژی دلار برای زنده ماندن این ارز را از بین می‌برد، حتی ارتش آمریکا هم نخواهد توانست جلوی کشورها، شرکت‌ها و اشخاص در رفتن به سمت ارزهای دیجیتال و بیت کوین را بگیرد. این روند تا آنجا ادامه پیدا خواهد کرد که دلار واقعا از بین برود.

کارشناس آمریکایی شبکه راشا تودی پیش‌بینی کرده که دولت آمریکا چاره‌ای نخواهد داشت به جز آنکه به زودی با ارزهای مجازی کنار بیاید.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۷۸۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما