۰
رئیس هیأت مدیره خانه بلاک‌چین ایران:

رمزارز ملی در جریزه کیش به اجرا درمی‌آید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۱
رمزارز ملی در جریزه کیش به اجرا درمی‌آید
رمزارز ملی در جریزه کیش به اجرا درمی‌آید

آی‌تی‌من-  عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام‌صنفی رایانه ای کشور گفت: ارزش کل بازار رمز ارز دنیا حدود ۳۵۰ میلیارد معادل یک و نیم تریلیون دلار با گردش روزانه ۵۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

علی پاک باخته‌گان زنجانی اظهار کرد: با توجه به رقم بالای معاملات رمزارزها، نباید از این بازار جدید غافل بمانیم، می‌توان گفت از بازار یک و نیم تریلیون دلاری رمز ارزها، بیت کوین به تنهایی ۵۷ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: میزان استخراج سالیانه رمزارزها در دنیا  ۱۵ میلیارد دلار و در ایران، ۱.۱ میلیارد دلار (در شرایط غیررسمی‌فعلی) است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سالانه از  حدود ۳۲۴ هزار بیت کوین استخراجی در دنیا، ۱۹۵۰۰ بیت کوین به صورت غیررسمی‌در ایران استخراج می‌شود و بهتر آن است با بررسی جوانب و فرصت‌های این تکنولوژی و فناوری جدید بهره لازم از آن را کسب کرد.

رئیس هیأت مدیره خانه بلاک‌چین ایران در عین حال بیان کرد: متاسفانه به دلیل فقدان مقررات و عدم وجود بازار سازمان یافته، عموم مردم به دلیل عدم بهره‌مندی از دانش لازم در خرید امن رمزارزهای با قابلیت اتکای بیشتر و همچنین عدم دسترسی به صرافی و فروشندگان دارای مسوولیت داخلی، با انجام خریدهای اینترنتی دچار خسارت و یا حتی بطور ناخواسته درگیر جرایم پولشویی می‌شوند، از این حیث لازم است ضمن تعیین متولی، به ساماندهی این تقاضاها پرداخته شود.

رئیس هیأت مدیره خانه بلاکچین ایران، برضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش علاقه‌مندان و حتی مسوولان از این حوزه تاکید کرد.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی  راه‌اندازی رمز ارز ملی در آینده‌ای نزدیک اظهار کرد: موضوع رمزپول ملی از جمله موارد مهم در دستور کار بانک مرکزی است که زیرساخت و دستورالعمل‌های مربوط به آن تدوین شده و در آینده نزدیک به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد ولی به‌جای اینکار بهتر است که به کارهای کلان در سطح بین المللی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی در عین حال گفت: قرار است در منطقه آزاد کیش، با توجه به تجارت و قابلیت‌های موجود این جزیره، تولید رمز ارز ملی به زودی به مرحله اجرا درآید که در بخش‌هایی غیر از ماینینگ، همچون ایجاد صرافی و استفاده از کیف پول دیجیتال، همچنین خدمات جانبی رمز ارزها، در کنار کنترل‌ها و راه‌اندازی رمز ارز ملی در این جزیره شکل عملیاتی به خود گیرد. پاک باخته‌گان زنجانی یادآور شد: امروز، ما شاهد این هستیم که تعداد فزاینده‌ای از پرداخت در اقتصاد ما به صورت دیجیتال وغیر نقدی انجام می‌شود. تمامی ‌کسب و کارها مبتنی بر تجارت الکترونیکی هستند و شرکت‌های تاسیس شده به دنبال راه‌های جدید برای گسترش روش‌های پرداخت موجود خود هستند. مفهوم ارز دیجیتال به معنای پول رمزگذاری شده، به منظور تسهیل انجام امور مالی و ایجاد پولی بدون حضور واسطه‌ها و توسط افراد جامعه مطرح شد.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۸۰۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما