۰

ساعت متا رقیب اپل‌واچ یا ساعت‌های سامسونگ است؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
ساعت متا رقیب اپل‌واچ یا ساعت‌های سامسونگ است؟
ساعت متا رقیب اپل‌واچ یا ساعت‌های سامسونگ است؟

آی‌تی‌من- شرکت متا سال ۲۰۰۴  با نام فیس‌بوک در آمریکا تاسیس شد. متا  حدود ۲ میلیارد کاربر در ۳ سرویس پرطرفدار متعلق به خود یعنی اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس‌بوک دارد. 

حالا خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه متا اولین ساعت هوشمند خود را طراحی کرده و قرار است به زودی به بازارهای جهانی عرضه کند. پیش بینی می‌شود این دستگاه  با ساعت‌های هوشمند سامسونگ و اپل رقابت تنگاتنگ داشته باشد.

سال گذشته گزارش شد که شرکت فیس‌بوک (متا) روی توسعه اولین ساعت هوشمند خود کار می‌کند. بر اساس شنیده‌ها این اسمارت‌واچ در تابستان سال 2022 به‌طور رسمی‌معرفی خواهد شد. 

نشریه بلومبرگ اواخر سال گذشته میلادی تصویری از این اسمارت‌واچ را به اشتراک گذاشت و صرف‌نظر از این مورد به هیچ‌گونه جزئیات دیگری پیرامون گجت مذکور اشاره شده است. با این‌حال اکنون سایت LetsGoDigital تصاویری شماتیک از اسمارت‌واچ آینده متا را منتشر کرده است. این تصاویر نشان‌دهنده مدل‌ها و ویژگی‌های کلیدی گجت مذکور هستند.

این گزارش نشان می‌دهد که ساعت هوشمند فیس‌بوک یا همان متا در 2 نسخه مختلف یکی با ظاهر دایروی و دیگری با طراحی مربعی‌ شکل عرضه خواهد شد. نمایشگر هر 2 مدل از نوع جداشونده خواهد بود. 

همچنین مدل گرد از 2 یا حداکثر 3 سنسور دوربین میزبانی خواهد کرد. بر اساس تبلیغات پخش شده این دوربین‌ها از نوع تله‌فوتو، فوق‌عریض یا زوم (از نوع اپتیکال) و ماکرو خواهند بود.

موضوع جالب ‌توجه اینکه نمایشگر ساعت از نوع قابل چرخش خواهد بود. چرخاندن نمایشگر به کاربران امکان خواهد داد تا از بین 2 یا 3 دوربین یکی را انتخاب کنند. بر اساس گزارش هنگام چرخش نمایشگر، دوربینی که در موقعیت ساعت 12 تنظیم شده است؛ مورد استفاده قرار گرفته و سایر لنزها خاموش خواهند شد.

چنین قابلیتی امکان ثبت تصاویر و انتشار مستقیم آن‌ها در اپلیکیشن‌های رسانه اجتماعی شرکت متا نظیر اینستاگرام و فیس‌بوک را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین دوربین می‌تواند به منظور برقراری تماس‌های ویدیویی نیز به‌کار گرفته شود. همچنین اکنون مشخص شده که شرکت متا با استفاده از این دوربین‌ها قادر به پیاده‌سازی تکنیک‌های واقعیت‌مجازی، واقعیت‌افزوده و واقعیت ترکیبی خواهد بود.

همچنین صرف‌نظر از اسمارت‌واچ شایعه شده، شرکت متا احتمالا به‌زودی هدست واقعیت‌افزوده و عینک واقعیت‌افزوده خود را به بازار عرضه خواهد کرد. اسمارت‌واچ با نمایشگر جداشونده بخشی از اکوسیستم دستگاه‌های آینده متا به‌شمار خواهد رفت؛ گجت‌هایی که کمپانی به‌دنبال عرضه آن‌ها در اواخر سال جاری است. در حال حاضر اطلاعات مربوط به سایر دستگاه‌ها در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در عین‌حال اکنون می‌دانیم که عینک واقعیت‌افزوده و هدست واقعیت‌افزوده شرکت متا به‌ترتیب از اسامی‌رمز Project Nazare و Project Cambria برخوردار هستند.

انتظار می‌رود متا به عنوان بخشی از کنفرانس فناوری خود در جولای تا آگوست ۲۰۲۲ از دستگاه‌های دیگری نیز رونمایی کند.

بر این اساس باید منتظر بمانیم و ببینیم که این محصول فیس‌بوک یا همان شرکت متا آیا گوی سبقت را از اپل و سامسونگ خواهد ربود یا خیر. البته تجربه ثابت کرده است که فیس‌بوک تاکنون در ساخت گجت‌های هوشمند موفق نبوده و هر با چه در زمینه ساخت گوشی یا هدست واقعیت مجازی با شکست مواجه شده است. 

حالا با ساخت ساعت هوشمند باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد و آیا این شرکت می‌تواند در بازار گجت‌های هوشمند موفق عمل کند یا باید همچنان فعالیت‌‌اش در زمینه شبکه‌های اجتماعی را دنبال کند.
 
کد مطلب : ۲۷۸۰۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما