۰

شرکت خودروسازی جیلی موبایل می‌سازد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵
شرکت خودروسازی جیلی موبایل می‌سازد
شرکت خودروسازی جیلی موبایل می‌سازد

آی‌تی‌من-  اخیراً برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مثل شیائومی و اپل برای ورود به بازار خودرو آماده می‌شوند و این‌ در‌ حالی است طبق گزارشات بدست آمده این‌سری بر خلاف روند معمول بازار، حالا این بار یک شرکت خودروسازی است که قصد دارد وارد عرصه تلفن‌های هوشمند شود، درهمین راستا جیلی(Geely)  از صنعت خودرو به صنعت گوشی‌های هوشمند وارد خواهد شد.

گروه جیلی برای خرید Meizu در‌‌ حال مذاکره با این شرکت است. Meizu در‌ حال‌‌ حاضر یک تیم اختصاصی برای عملیات‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند خود در‌ اختیار دارد. اگرچه فعالیت این برند چینی در چند وقت اخیر کمی کاهش یافته است، با خریداری شدن توسط جیلی احتمالاً تغییراتی در Meizu نیز اعمال خواهد شد که می‌تواند به احیای سهم این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند کمک کند.

به هرحال ظاهراً این معامله هنوز در‌‌ حال انجام است و جزییات دقیق‌تر در‌ ‌مورد آن مثل قیمت کل خرید هنوز مشخص نیست. شایان‌‌ ‌ذکر است که این اقدام تا‌ حدودی با گزارش‌های قبلی منتشرشده در این زمینه مطابقت دارد. پیش از این اعلام شده بود که جیلی در‌ حال برنامه‌ریزی برای خرید یکی از برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است.

طبق گزارش‌های قبلی، رییس و موسس جیلی پیش از این طرح جسورانه خود را آغاز کرده‌اند و تصمیم بر این بوده که اولین گوشی هوشمند این شرکت در سال 2023 روانه بازار شود. علاوه‌براین، در‌ حال‌‌ حاضر مشخص شده که سرمایه اولیه جیلی برای شروع پروژه فعالیت در بازار گوشی‌های هوشمند حدود 10 میلیاد یوان (تقریباً 55/1 میلیارد دلار) بوده است.

با توجه به هدف جیلی برای عرضه اولین گوشی هوشمندش در یک سال آینده، خرید یک برند فعال در این حوزه منطقی به‌‌ نظر می‌رسد؛ زیرا این اقدام با برنامه‌های زمانی این شرکت مطابقت خواهد داشت. شرکت میزو سال ۲۰۰۳ در اسکاتلند تأسیس شد و هم‌اکنون با بیش از دو هزار کارمند در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند در چین فعالیت می‌کند. گوشی‌هایی که این شرکت تولید می‌کند دارای سیستم‌عامل اندروید هستند. این برند طراحی و ساخت محصولاتش را در اسکاتلند و مونتاژ آن را در چین انجام می‌دهد، همچنین دفتر مرکزی این برند نیز در هر دو کشور قرار دارد.

Meizu سال ۲۰۱۱ شعبه خود را در هنگ کنگ راه‌اندازی کرد و فعالیت‌هایش را در روسیه نیز گسترش داد. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۴ محبوبیت بالایی در بازار جهانی به دست آورد. میزو با سایر تولیدکنندگان قطعات در کشورهای فرانسه و ایتالیا همکاری می‌کند و توانسته دراین کشورها نیز به محبوبیت‌هایی دست یابد.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۸۱۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما