۰
از سیستم Echo SAR استفاده کنید

تبدیل موبایل‌ به ردیاب نجات

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۳
تبدیل موبایل‌ به ردیاب نجات
تبدیل موبایل‌ به ردیاب نجات

آی‌تی‌من- نیو اطلس گزارش داد، هنگام رسیدن به محل وقوع فاجعه، یکی از حیاتی‌ترین کارها یافتن بازماندگانی است که ممکن است زیر آوار یا بهمن به دام افتاده باشند. 

اکنون دستگاه جدیدی طراحی شده است که به پهپادها اجازه می‌دهد افراد گرفتار را با تشخیص سیگنال‌های رادیویی تلفن‌های همراه آنها بیابد.

این دستگاه موسوم به "Echo SAR" که نامش از کلمات جستجو و نجات گرفته شده است، توسط یک شرکت کانادایی به نام “روبوتیکس سنتر"(Robotics Center) طراحی شده و توسط شرکتی موسوم به “تله‌داین فلیر دیفنس"(Teledyne FLIR Defense) ساخته شده است و دارای یک سیستم تشخیص تلفن همراه به نام “آرتمیس"(Artemis) است که توسط شرکت بریتانیایی فناوری سلولی “اسمیت مایرز"(Smith Myers) ساخته شده است.

اگرچه “آرتمیس” در حال حاضر در هواپیماهای سرنشین‌دار استفاده می‌شود، اما این اولین نسخه از این فناوری است که می‌تواند با یک پهپاد کوچک حمل شود. 

در واقع "Echo SAR" به طور خاص برای استفاده در کوادکوپترهای "R80D SkyRaider" و "SkyRanger R70" ساخته شرکت “تله‌داین” ساخته شده است. طبق گزارش‌ها، زمانی که یکی از این پهپادها بر فراز محل حادثه به پرواز در می‌آید، ماژول نصب‌شده در زیر پهپاد می‌تواند روی سیگنال تلفن‌های همراه در آن منطقه قفل شود. 

مهم نیست که شبکه تلفن همراه در دسترس باشد یا نباشد، این سیستم نه تنها مکان گوشی‌ها را روی نقشه ظاهر می‌کند، بلکه امکان ارتباط با کاربران آن گوشی‌ها از طریق پیامک را نیز به وجود می‌آورد.

این دستگاه از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کند، وزن آن ۱.۰۴ کیلوگرم و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است و می‌تواند در دماهای بین منفی ۲۰ تا مثبت ۵۰ درجه سانتیگراد کار کند.

همراه با استفاده از این سیستم در مکان‌های وقوع بلایای طبیعی، برخی از برنامه‌های پیشنهادی دیگر برای آن شامل جستجوی افرادی است که در بیابان گم شده‌اند یا شناسایی متجاوزین در مناطقی مانند گذرگاه‌های مرزی و نظارت بر حرکت آتش‌نشان‌ها در آتش‌سوزی جنگل‌ها یا ردیابی سایر تیم‌های عملیات نجات زمینی.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۳۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما