۰

آمریکا درباره تأثیر مخرب تیک تاک تحقیق می‌کند!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۲
آمریکا درباره تأثیر مخرب تیک تاک تحقیق می‌کند!
آمریکا درباره تأثیر مخرب تیک تاک تحقیق می‌کند!

آی‌تی‌من- در جریان تحقیقات یادشده که از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برخوردار است، بررسی می‌شود که آیا استفاده از تیک تاک به کاربران کودک و نوجوان آسیب می‌رساند و آیا تیک تاک از این آسیب‌ها اطلاع داشته یا خیر.

در قالب بخشی از این تحقیقات، دادستان‌های کل به روش‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده تیک تاک برای تقویت تعامل کاربران جوان، از جمله روش‌های افزایش مدت زمان صرف شده در پلتفرم و دفعات تعامل با این پلتفرم، توجه خواهند کرد. ده‌ها مطالعه در طول سال‌های اخیر انجام شده که اثرات مخرب رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک تاک را بر روی کودکان و نوجوانان و درک آن‌ها از خودشان نشان می‌دهد.

در مطالعه‌ای که در ماه سپتامبر منتشر شد، مرکز ملی پیشگیری و کنترل آسیب‌ها در آمریکا دریافت جوانانی که در معرض عوامل خطرناک آنلاین مانند آزار و اذیت سایبری، خشونت، و سخنان نفرت‌انگیز هستند، به طور قابل توجهی به خودکشی و خودآزاری شدید علاقه پیدا می‌کنند.

قرار است از نتایج این تحقیقات برای کمک به تعیین اینکه آیا تیک تاک قوانین حمایت از مصرف کنندگان را نقض کرده و عموم کاربران را در معرض خطر قرار داده، استفاده شود. مائورا هیلی، دادستان کل ماساچوست گفت: «از آنجایی که کودکان و نوجوانان در حال حاضر با مسائلی مانند اضطراب، فشار اجتماعی و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، ما نمی‌توانیم اجازه دهیم رسانه‌های اجتماعی به سلامت جسمی‌و سلامت روان آنها آسیب بیشتری وارد کنند. دادستان‌های کل هر ایالت باید از کودکان و نوجوانان محافظت کنند و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تأثیرگذاری شرکت‌هایی مانند تیک تاک بر زندگی روزمره آنها باشند. قرار است این تحقیقات در ایالت‌های کالیفرنیا، فلوریدا، کنتاکی، ماساچوست، نبراسکا، نیوجرسی، تنسی و ورمونت انجام شود.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۴۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما