۰

آیفون SE جدید با چه ویژگی‌هایی به بازار می‌آید

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۱
آیفون SE جدید با چه ویژگی‌هایی به بازار می‌آید
آیفون SE جدید با چه ویژگی‌هایی به بازار می‌آید

آی‌تی‌من- بسیاری از این شایعه‌ها در رابطه با شباهت طراحی این گوشی با iPhone 8 Plus بود، اما متاسفانه اپل تصمیم به تکرار طراحی گرفت. تصاویر منتشره از این گجت نشان می‌دهد که این دستگاه هیچ تفاوتی از نظر طراحی با نسخه قبلی خود ندارد. این بدان معنی است که در پنل پشتی و جلویی از شیشه برای محافظت از نمایشگر استفاده شده است، اما طبق ادعای اپل این شیشه‌ها همان محافظ‌هایی هستند که در سری پرچمدار iPhone 13 مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این دستگاه از گواهینامه IP67 پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌تواند در عمق 1.5 متری آب به مدت زمان 30 دقیقه دوام بیاورد. متاسفانه فعلا اطلاعاتی از وزن این دستگاه در دسترس نیست، اما با توجه به طراحی تکراری انتظار می‌رود وزن این میان‌رده قدرتمند حدود 148 گرم باشد.

 نمایشگر آیفون SE
بر اساس اطلاعات موجود، اپل تصمیم گرفته که از صفحه نمایش با کیفیت بالایی در این گوشی استفاده نکند و نمایشگر 4.7 اینچی این دستگاه را از پنل نسل گذشته یعنی Retina IPS LCD تولید کند. وجود صفحه نمایش 4.7 اینچی نمی‌تواند برای کاربران جذاب باشد؛ زیرا این نمایشگر قادر نیست خواسته‌های کاربران علاقه‌مند به نمایشگر 6 اینچی یا حتی بزرگ‌تر را برآورده کند.

این موضوع را می‌توان یک ضعف یا به نوعی در جا زدن برای اپل دانست. به علاوه نمایشگر از فناوری‌های چندان جذابی بهره نمی‌برد و دارای رزولوشنی معادل 1334 در 750 پیکسل است. 

همچنین تراکم پیکسلی نمایشگر معادل 326 پیکسل در هر اینچ است که این موضوع باعث شده تا رنگ‌ها از حالت مصنوعی خارج و به حالت طبیعی نزدیک‌تر شوند. با بررسی این مشخصات می‌توان متوجه این موضوع شد که هیچ تفاوتی میان نمایشگر آیفون SE جدید و iPhone SE 2020 وجود ندارد.

 سخت افزار
تنها بخشی که دستخوش تغییری بزرگ شده قسمت سخت افزار یا همان تراشه دستگاه است. در حال حاضر پرچمدار قدرتمند اپل یعنی آیفون 13 به تراشه Apple A15 Bionic مجهز شده و این پردازنده قدرتمندترین چیپست تولید شده شرکت اپل برای گوشی‌های آیفون است. به همین دلیل اپل برای شکست دادن رقیب‌های خود در بازار گوشی‌های میان‌رده به سراغ این تراشه رفته و دستگاه جدید خود را به Apple A15 Bionic مجهز کرده است. در کنار این تراشه پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای نسل قبل یعنی Apple GPU مورد استفاده قرار گرفته است. کمپانی اپل در رابطه با رم این دستگاه اطلاعاتی را منتشر نکرد و نمی‌توان گفت که این گجت با چند گزینه برای انتخاب حافظه به بازار عرضه خواهد شد.

اگر اپل این بخش را نیز همانند نسل قبلی طراحی کرده باشد این گوشی هوشمند با رم 3 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر این موضوع احتمالا این دستگاه با سه گزینه برای انتخاب حافظه در دسترس قرار خواهد گرفت که این گزینه‌ها شامل حافظه داخلی‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی خواهد شد. به دلیل اینکه این گجت با تراشه جدید به بازار عرضه خواهد شد، کاملا بدیهی است که از جدیدترین سیستم عامل عرضه شده یعنی iOS 15 بهره ببرد.

 دوربین
در پنل پشتی همچنان یک دوربین برای تصویر برداری در اختیار افراد وجود دارد که این دوربین نیز به همان سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون SE 2020 مجهز شده است. آیفون SE جدید نیز قادر است تا تصاویر را با کیفیت بالا و جزئیات مناسبی به ثبت برساند. این سنسور هنگام تصویر برداری قادر است با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 بر ثانیه فیلم برداری کند و همچنین از فناوری HDR نیز بهره می‌برد. در کنار این سنسور یک فلش چهار گانه برای تصویر برداری در نور کم نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

گوشی‌های شرکت اپل همچنان از درگاه microSD و جک 3.5 میلی متری پشتیبانی نمی‌کنند، اما به دو اسپیکر مجهز شده‌اند که کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها صدا را به صورت استریو پخش کنند. در قسمت بالایی این گجت خبری از سنسور Face ID نیست و کاربران باید برای باز کردن قفل صفحه آیفون SE از فناوری Touch ID استفاده کنند.

 باتری 
کمپانی اپل اطلاعاتی از ظرفیت باتری منتشر نکرد، اما با توجه به ابعاد این گجت می‌توان گفت که از همان باتری با ظرفیت 1821 میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی دستگاه استفاده می‌شود. جالب است که بدانید این گوشی هوشمند نیز بدون آداپتور عرضه می‌شود و کاربران باید آداپتور 20 واتی را به صورت جداگانه خریداری کنند. یکی از مشکلات بزرگ آیفون SE عرضه شده در سال 2020، باتری بود که بسیاری از کاربران را از خرید این گوشی هوشمند منصرف می‌کرد. این دستگاه نیز نهایتا به یک باتری با ظرفیت 2000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و به دلیل کم مصرف بودن تراشه 5 نانومتری اپل، این گجت می‌تواند بیشتر از نسل قبلی خود دوام بیاورد.

اما این دوام باتری مورد توجه قرار نخواهد گرفت؛ زیرا با این وجود همچنان در طول روز افراد به آداپتور نیاز پیدا خواهند کرد. این گوشی هوشمند با رنگ جدیدی عرضه نخواهد شد و کاربران باید از میان سه رنگ مشکی، نقره‌ای و قرمز یک گزینه را برای خرید انتخاب کنند.

به صورت کلی می‌توان گفت که این گوشی هوشمند در بازار میان‌رده‌ها به دلیل قدرت سخت افزاری بالا و قیمت حدودی 430 دلاری می‌تواند با دیگر گجت‌ها رقابت کند. اما در حال حاضر اکثر کاربران به دنبال خرید گوشی هوشمندی هستند که از چند دوربین، باتری با ظرفیت بالا و نمایشگر بزرگ بهره ببرد. این موضوع می‌تواند باعث شود که این دستگاه خیلی مورد استقبال قرار نگیرد.
 
کد مطلب : ۲۷۸۴۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما