۰

آیفون SE4 با چه ویژگی‌هایی عرضه می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
آیفون SE4 با چه ویژگی‌هایی عرضه می‌شود
آیفون SE4 با چه ویژگی‌هایی عرضه می‌شود

آی‌تی‌من- از مدت‌ها پیش شایعاتی درباره شباهت زیاد طراحی iPhone SE ۴ با ظاهر نسبتا قدیمی iPhone XR به گوش می‌رسید. اطلاعات جدیدی که به تازگی از طراحی این گوشی منتشر شده شایعات پیشین را تایید می‌کند. این اطلاعات همچنین توسط یان زلبو برای ارایه تصاویر آیفون SE ۴ مورد استفاده قرار گرفت.

با توجه به تصاویر منتشر شده، این گوشی دقیقا از همان طراحی آیفون XR استفاده کرده و از لحاظ مشخصات ظاهری هیچ تفاوتی با آن ندارد.

همان طور که از تصاویر آیفون SE ۴ پیداست، در این گوشی بار دیگر شاهد بازگشت ناچ بالای صفحه نمایش هستیم؛ هرچند که اندازه آن نسبت به آیفون ایکس آر کوچک‌تر و در این مورد شبیه خانواده آیفون ۱۳ عمل کرده است. همچنین کلید هوم و حسگر اثر انگشت هم از جمله مواردی هستند که احتمالا در نسخه جدید شاهد وجود آنها نخواهیم بود.

با وجود شباهت‌های ظاهری میان آیفون SE ۴ و آیفون XR، این دو محصول از نظر مشخصات سخت افزاری تفاوت‌های بزرگی با هم خواهند داشت. پیش از این، iPhone XR از تراشه A۱۲ اپل استفاده می‌کرد. با این وجود آیفون SE ۴ مشابه مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۴ از یک چیپست A۱۵ Bionic بهره می‌برد. طبیعتا در راستای پایین نگه داشتن قیمت سری محصولات خانواده SE، اپل از چیپست‌های A۱۶ خود در این گوشی استفاده نکرد. با این وجود، پردازشگر گرافیکی به کار رفته در تراشه A۱۵ آیفون SE ۴ پنج هسته‌ای بوده و در مقایسه با نسل کنونی آیفون SE عملکرد بهتری دارد.

به جز پردازنده، iPhone SE ۴ همچنین حافظه رم بیشتری خواهد داشت و از یک باتری بزرگ‌تر یا شارژ سریع‌تر بهره خواهد برد.

همچنین باید این احتمال را نیز در نظر گرفت که اپل، گوشی ارزان قیمت جدیدش را در راستای رعایت قانون جدید تصویب شده در پارلمان اروپا، به جای درگاه لایتنینگ به پورت USB-C مجهز کند. هرچند که احتمالا زمان رونمایی از این گوشی قبل از زمان تعیین شده توسط اتحادیه اروپا خواهد بود و بنابراین، ممکن است iPhone SE ۴ به آخرین آیفون مجهز به پورت‌های لایتنینگ تبدیل شود.

در همین راستا، اپل پیش از این در آیپدهای خود از درگاه USB-C استفاده کرده بود. با این حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی شاهد این انتقال در آیفون‌ها خواهیم بود.

 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۹۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما