۰

آلمان، رده‌ نخست کشورهای دوست‌دار رمزارز را به دست آورد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
آلمان، رده‌ نخست کشورهای دوست‌دار رمزارز را به دست آورد
آلمان، رده‌ نخست کشورهای دوست‌دار رمزارز را به دست آورد

آی‌تی‌من- در گزارش فصل اول 2022 شرکت کوین‌کاب (Coincub)، 46 کشور بر اساس عوامل مختلف، از جمله دسته‌بندی‌های تازه تعداد عرضه اولیه (ICO) در هر کشور، شیوع موارد کلاهبرداری و در دسترس بودن دوره‌های رمزنگاری توسط مؤسسات پیشرو رتبه‌بندی شده‌اند.

بر اساس این عوامل، آلمان که در رتبه‌بندی سال گذشته در جایگاه چهارم قرار است، در فصل نخست سال جاری به رتبه اول دست یافته است.

در همین حال صرافی رمزارز KuCoin  نیز در ماه مارس گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد 16 درصد جمعیت 18 تا 60 ساله در آلمان، یا رمزارز دارند یا در شش ماه گذشته رمزارز معامله کرده‌اند. 41 درصد از این افراد نیز قصد دارند که سرمایه‌شان را در شش ماه آینده در بازار رمزارزها افزایش دهند.

از سوی دیگر، نشریه آلمانی Capital first در ماه دسامبر گذشته گزارش کرده بود که بانک‌های پس انداز آلمان، با مجموع سپرده‌ای بیش از یک تریلیون یورو، قصد دارند که یک کیف پول دیجیتال به منظور تجارت رمزارز ارایه کنند. گزارش کوین‌کاب، این تصمیم را پیشرفتی پیشگامانه خواند که نشاندهنده پیشرفت هدفمند در پذیرش رمزارزهاست.

دویچه بورس، اپراتور بازار سهام آلمان نیز در ماه‌های اخیر بیش از 20 محصول قابل معامله در مبادلات رمزارزی را در تالار دیجیتال خود (Xetra) فهرست کرده است. 

سنگاپور که پیش از این رده اول رتبه‌بندی کشورهای دوست‌دار رمزارز را در اختیار داشت، حالا به دلیل تصمیم دولت‌اش مبنی بر محدودسازی تبلیغات خدمات رمزارزی و برچیدن دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین به رده دوم سقوط کرده است.

ایالات متحده آمریکا در این رتبه‌بندی رده سوم را به خود اختصاص داده که بخش از این جایگاه به دلیل تلاش دولت آمریکا برای تدوین شفاف‌تر مقررات رمزارزها بوده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا چندی پیش با صدور یک فرمان اجرایی، از سازمان‌های دولتی خواست تا برای مطالعه «توسعه مسوولانه» دارایی‌های دیجیتال، با یکدیگر همکاری کنند.

بر اساس گزارش کوین‌کاب، آمریکا از نظر میزان استخراج رمزارز نیز در رتبه اول قرار دارد و نزدیک به 35 درصد هش‌ریت جهان مربوط به این کشور است. قزاقستان نیز با 18 درصد در رتبه دوم قرار گرفته است.

از خاورمیانه نیز، امارات متحده عربی توانسته برای نخستین بار به فهرست کشورهای دوست‌دار رمزارز وارد شود و در پله 22 قرار بگیرد. 

امارات قصد دارد که در آینده به یکی از نقاط داغ رمزارز جهان تبدیل شود. دوبی نیز ماه‌ گذشته نخستین مقررات مربوط با رمزارزها را تدوین و یک نهاد تنظیم مقررات نیز به این منظور تاسیس کرد. این کشور اخیرا به صرافی‌های رمزارز FTX و بایننس مجوز فعالیت داده است.

رده آخر این فهرست نیز به چین تعلق گرفته که ممنوعیت گسترده‌ای را روی معامله و استخراج رمزارز اعمال می‌کند.
 
کد مطلب : ۲۷۸۶۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما