۰

کودکان هندی در مقابله با تهدیدهای آنلاین تواناترند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰
کودکان هندی در مقابله با تهدیدهای آنلاین تواناترند
کودکان هندی در مقابله با تهدیدهای آنلاین تواناترند

آی‌تی‌من- طبق مطالعه «Surfshark»، شرکت امنیت سایبریدر بریتانیا، کودکان در هند بهترین توانایی را برای مقابله با خطرات آنلاین در جهان دارند.

پس از هند، مالزی و ژاپن قرار دارند، در حالیکه عربستان سعودی، اروگوئه و تایلند به دلیل داشتن فرزندانی با مهارت‌هایمدیریت ریسک آنلاین ضعیف در رتبه‌های پایین‌تر قرار گرفتند.

این نظرسنجی بیان کرد که تعداد جرایم سایبری علیهکودکان سالانه به طور پیوسته 5 تا 9 درصد افزایش یافته، اما در سال 2020 رشد 144 درصدی داشته است، زیرا تقریباً یکمیلیارد دانش‌آموز در سراسر جهان به صورت آنلاینیادگیری از راه دور داشتند.

تنها در سال 2020، خسارات مالی سالانه ناشی از جرایمسایبری علیه کودکان به بیش از 5.02 کرور روپیه (معادل 660 هزار دلار) رسید. با این حال، هند از نظر قرار گرفتن کودکان در معرض خطرات آنلاین در رتبه پایین پنجم در جهان قرار گرفت.

کارشناسان معتقدند که امروزه مدیریت قرار گرفتن در معرض خطرات آنلاین و توسعه توانایی‌ها برای مقابله با آنها اهمیتفزاینده‌ای پیدا کرده است. مطالعه Surfshark نشان داد که از هر 10 کودک 8 تا 12 ساله، 6 نفر در معرض خطرات سایبریآنلاین بودند. علاوه بر این، از هر 2 کودک، یک کودک با آزار و اذیت سایبری مواجه شده و نزدیک به یک سوم سایرتهدیدات سایبری مانند فیشینگ یا هک را تجربه کرده است.

براساس این مطالعه، کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​پاییننسبت به کشورهای ثروتمند، آموزش ایمنی آنلاین بهتری دارند؛ به عنوان مثال، در حالیکه هند برنامه‌های آموزش ایمنی آنلاین30 درصد قوی‌تر از میانگین جهانی دارد، کشورهای پردرآمد مانند عربستان سعودی و اروگوئه اساساً آموزش ایمنی آنلاینندارند.

کشورهای آسیا-اقیانوسیه (هند، مالزی، ژاپن، استرالیا و نیوزلند) به طور کلی عملکرد بهتری داشتند و مشخص شد که قوی‌ترین مهارت‌های مدیریت ریسک آنلاین را دارند که نقش مهمی‌در کمک به کودکان برای مقابله با آزار و اذیت سایبری،فیشینگ و سایر تهدیدات سایبری ایفا می‌کند.

الکساندر والِنتیج (Aleksandr Valentij)، مدیر ارشد امنیتاطلاعات Surfshark گفت : «از طریق این مطالعه، می‌توانیمببینیم که آموزش کودکان در مورد تهدیدات سایبری نقش مهمی‌در شناخت نحوه برخورد با مشکلات احتمالی در فضایسایبری ایفا می‌کند. هر کودکی یک فرد است. همه کودکان به دنبال چیزهای متفاوتی از تجربه آنلاین خود هستند و خطر را به گونه‌ای متفاوت مدیریت می‌کنند. هیچ رویکرد یکسانی برایبحث در مورد ایمنی آنلاین با فرزندان شما وجود ندارد؛ درعوض، باید راه‌هایی برای مکالمه با آنها پیدا و به آنها کمک کنید تا بفهمند چه کاری باید انجام دهند.»

وی همچنین نکات مهمی ‌را در مورد روش‌هایی که والدینمی‌توانند در مورد امنیت سایبری با فرزندان خود صحبت کنند، به اشتراک گذاشت؛ آموزش کودکان به منظور اجتناب از اشتراک اطلاعات شخصی، تطابق تنظیمات حریم خصوصی یااستفاده از کنترل‌های والدین برای برنامه‌های آنلاین و ایجادیک محیط قابل اعتماد که به کودک اجازه می‌دهد تهدیدسایبری را به والدین خود بگوید، از جمله راه‌هایی بود که والِنتیج برای تشویق حفاظت از حریم خصوصی کودکان به اشتراک گذاشته بود.
 
 
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۷۸۶۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما