۰
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

هوش مصنوعی به سمت تریلیون دلاری شدن می‌رود

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۳
هوش مصنوعی به سمت تریلیون دلاری شدن می‌رود
هوش مصنوعی به سمت تریلیون دلاری شدن می‌رود

آی‌تی‌من- سعید رضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در دیدار با دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری مرتبط با سلول‌های بنیادی با بیان اینکه دانش یکپیکره واحد و بهم پیوسته است عنوان کرد: جدا شدن حوزه‌هایبه پیوسته علوم، ضعیف شدن علم و دانش و در واقع ناقص شدن علم می‌شود. در عین حال در حوزه سلول‌های بنیادی هم خطراتی هم وجود دارد. فیلسوفان معتقدند علم موضوعخطاپذیری است؛ یعنی آنچه که کشف شده است و گمان می‌شود درمان یک بیماری است، ممکن است عامل یکبیماری بزرگ‌تر باشد. به هر حال احتمال خطا وجود دارد؛ منطق علم سعی و خطا است ولی امروزه علوم داده‌ای یا داده مبنا و واقعیت گسترده، داده قطعی تولید می‌کند و جلوگیری از خطا را افزایش می‌دهد. در دوره جدید هوش مصنوعی و دیتاساینس بسیار قدرتمند شده است و با توجه به شرایطفعلی و لزوم بهره‌مندی از پزشکی بازساختی به عنوان پزشکیجدید و پیشرفته، کارآمدی بالایی در زندگی امروز بشر دارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم همانند سایر حوزه‌ها پیشتاز شده و مدیون مردم نباشیم باید از دانش‌های جدید و مهندسی‌هایجدید مرتبط با هوش مصنوعی، الگوریتمی‌شدن فرایندهایپزشکی و بهره گیری از کوانتوم در روندهای جدید بهره بگیریم. امروزه حوزه اشراف مردم بسیار زیاد شده است و با یک جستجوی ساده مثلاً درباره سلول‌های بنیادی اطلاعاتی به دست می‌آورند و مطالبه‌گر می‌شوند و از پزشکی ما گله مندمی‌شوند، لذا باید حتماً با سرعت به این سمت حرکت کنیم. فناوری‌های جدید چون دیجیتال هستند و ماهیت رقومی‌دارند. حوزه دانش داده بنیان، هوش مصنوعی، سلول‌های بنیادی و بسیاری حوزه‌های دیگر را در خود جای داده است که حوزه هوش مصنوعی به سمت تریلیون دلاری شدن در جهان حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه سند جامع نقشه علمی‌کشور در حال روزآمدسازی است افزود: در حال حاضر مقوله‌هایی مانند هوش مصنوعی، سلول‌های بنیادی، فیزیک کوانتوم و …تحولات بزرگی را رقم می‌زند و لازم است مطالبه‌های فعالان این حوزه بیان شود تا شورای عالی انقلاب فرهنگی هم حمایت کاملداشته باشد و روزآمد سازی اسناد به درستی صورت گیرد.

 
مرجع : شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد مطلب : ۲۷۸۷۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما