۰

اقدامات مهم پیش از فروش گوشی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۵
اقدامات مهم پیش از فروش گوشی
اقدامات مهم پیش از فروش گوشی

آی‌تی‌من- گوشی‌های هوشمند این روزها از عکس‌ها و تصاویر خصوصی ما گرفته تا اطلاعات بانکی و اسناد و مدارکی را در خود دارند تا همه‌جا در دسترس و همراه‌مان باشند؛ بر این اساس اگرچه همین دستگاه‌ها که کار ما را بسیار ساده کرده‌اند و لازم نیست یک کیف بزرگ برای حمل مدارکی که نیاز داریم همراه‌مان باشد، اما همین موضوع باعث خطرناک بودن همین دستگاه‌ها هم می‌شود چرا که از دست رفتن این اطلاعات منجر به مشکلات غیرقابل جبرانی می‌شود. بر این اساس لازم است پیش از فروش گوشی‌ اقداماتی انجام دهیم تا گوشی خام و بدون اطلاعات تحویل خریدار دهیم.

از همه اطلاعات بک‌آپ بگیرید
مهم‌ترین اقدامی‌که لازم است هنگام فروش گوشی انجام دهید، تهیه نسخه پشتیبان یا بک‌آپ از اطلاعات گوشی است. برنامه‌های زیادی برای این کار وجود دارند که با نصب آنها می‌توان از همه اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه کرد و همه این اطلاعات را به گوشی جدید منتقل کرد. البته برخی از برنامه‌ها مثل اسپاتیفای یا تلگرام با نصب روی دستگاه جدید همه اطلاعات را منتقل می‌کنند و تنها کاری که می‌کنید این است که از اپلیکیشن در دستگاه قدیمی‌خارج شوید. این کار ممکن است برای برخی برنامه‌ها ضروری نباشد. اما ایده خوبی است که قبل از اینکه تلفن قدیمی‌خود را کنار بگذارید تا جایی که می‌توانید از سیستم خارج شوید و آن‌ها را غیرفعال کنید تا انتقال به دستگاه بعدی آسان‌تر شود.

برخی از برنامه‌ها محدودیت‌هایی در تعداد دستگاه‌های مورد استفاده دارند. به عنوان مثال برخی برنامه‌های پخش موسیقی فقط به شما این امکان را می‌دهند که آهنگ‌ها را در تعداد محدودی ابزار دانلود کنید. برخی از برنامه‌های غیر رایگان نیز محدودیت‌هایی برای تعداد نصب ایجاد می‌کنند و از شما می‌خواهند برای نصب جدید، اپلیکیشن قبلی را حذف کنید. پیش از خروج از حساب‌های خود، مطمئن شوید که همه گذرواژه‌های خود را می‌دانید، زیرا برای ورود دوباره به آن‌ها نیاز خواهید داشت. در صورتی که از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید، این کار برای شما آسان‌تر خواهد شد.

  کارت microSD را بررسی کنید
اگر از کارت‌ microSD استفاده می‌کنید، آن را از گوشی خود خارج کنید. اما ابتدا بررسی کنید که همه اطلاعات داخل کارت ذخیر شده است.

 سیم کارت را بردارید
فراموش نکنید که سیم کارت خود را بیرون بیاورید.

 از واتس‌اپ پشتیبان بگیرید
برای ذخیره چت‌های واتس‌اپ قبل از انتقال به تلفن جدید، یک نسخه پشتیبان از چت‌ها از تنظیمات واتس‌اپ در گوگل ایجاد کنید. می‌توانید انتخاب کنید که برخی از فایل‌ها را در چت خود لحاظ کنید یا نه. همچنین می‌توانید نسخه پشتیبان چت را بازیابی کنید.

 کد‌های احراز هویت دو مرحله‌ای را جابه جا کنید
استفاده از تلفن هوشمند به عنوان یک دستگاه احراز هویت دو مرحله‌ای یک ایده هوشمندانه است. به این معنا که افراد دیگر نمی‌توانند فقط با نام کاربری و رمز عبور شما وارد حساب‌های شما شوند. این اقدامات امنیتی اضافی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام تعویض دستگاه شود.

اکنون ممکن است تلفن شما کلید ورود به انواع حساب ها، از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا مشتریان ایمیل شما باشد. اگر از برنامه‌ای برای تولید کد‌های دو عاملی استفاده می‌کنید، باید این برنامه را روی تلفن جدید خود راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید به طور معمول وارد حساب‌های خود شوید. به گزارش فرارو، نحوه عملکرد آن بسته به برنامه احراز هویت دو مرحله‌ای شما کمی‌متفاوت است، بنابراین برای جزئیات برنامه را بررسی کنید. برنامه‌هایی مانند Authy و Google Authenticator راهنما‌های ساده‌ای برای انتقال کد‌های شما ارایه می‌دهند.

 دستگاه را ریست‌فکتوری کنید
در آخر پس از بررسی تمام موارد برای اینکه گوشی قدیمی‌خود را به حالتی برگردانید که اولین بار آن را دریافت کردید، باید آن را ریست فکتوری کنید. پس از آن هیچ کس دیگری نمی‌تواند به حساب‌های شما وارد شود یا به داده‌های شما دسترسی داشته باشد.زیرا تمام فایل‌ها، برنامه‌ها و اطلاعات ورود به سیستم شما پاک می‌شوند. از اطلاعات شبکه‌های وایفایی که به آن‌ها متصل شده اید تا سابقه مرورگر و تصاویر پس زمینه‌ای که دانلود کرده اید. برای ریست فکتوری در گوشی‌های اندرویدی از قسمت Settings، System، Reset و سپس Erase all data یا factory reset را انتخاب کنید. برای iOS نیز از قسمت Settings، General، Transfer or Reset iPhone را انتخاب کرده و تمام محتوای دستگاه خود را حذف کنید.
کد مطلب : ۲۷۸۷۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما