۰

نخستین ساعت هوشمند گوگل رونمایی شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۲
نخستین ساعت هوشمند گوگل رونمایی شد
نخستین ساعت هوشمند گوگل رونمایی شد

آی‌تی‌من- گوگل در کنفرانس طراحان I/O این شرکت چندین گجت جدید معرفی کرد که شامل پیکسلواچ، گوشی ارزان قیمت جدید Pixel ۶a و هدفون بود. همچنین مدل پرچمدار Pixel ۷ که قرار است در پاییز وارد بازار شود، را نمایش داد و اعلام کرد روی تبلت جدیدی کار می‌کند.

سخت افزار، بخش اصلی کسب و کار گوگل نبوده است اما به نظر می‌رسد این وضعیت در حال تغییر است زیرا این شرکت مدام محصولات جدیدی را عرضه می‌کند. 

پیکسل واچ قابلیتهای مشابه اپل واچ داشته و ظاهر ساده و شیکی دارد که می‌تواند مشتریانیکه از گوشیهای اندرویدی استفاده می‌کنند را جذب کند.

این محصول از فناوری فیت بیت استفاده می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد الگوی خواب، ضربان قلب و تمرینات ورزشی خود را کنترل کنند. این ساعت هوشمند با نرم افزار Wear OS گوگلکار می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد اعمالیمانند چک پیامها و دانلود آهنگ را انجام دهند. 

گوگل قیمت این محصول را اعلام نکرد و تنها گفت یک محصول گران خواهد بود که در پاییز به بازار عرضه می‌شود.

پیش از این شرکت‌های دیگر مانند ال جی،سامسونگ و هواوی، ساعتهای هوشمندی را با استفاده از نرم افزار گوگل ساخته بودند.

گوگل در این کنفرانس گوشی‌های پرچمدار Pixel ۷ و Pixel ۷ Pro را معرفی کرد که از نسل جدیدگوگل تنسور استفاده خواهند کرد و با اندروید ۱۳ عرضه می‌شوند. قیمت این گوشیها اعلام نشده است اما Pixel ۶ با قیمت ۵۹۹ دلار، بازار گوشیهای میان رده و Pixel ۶ Pro با قیمت ۸۹۹ دلار، بخش گران قیمت را هدف گرفته بود.

مدل Pixel ۶ پرفروش‌ترین مدل پیکسل شد و در شش ماه نخست ورود به بازار، بیش از شش میلیون دستگاه بیشتر از مدلهای Pixel ۴ و Pixel ۵ فروش رفت. گوگل می‌خواهد این روند را حفظ کند تا بتواند سهم بیشتری از بازار سازندگان گوشیهای اندرویدی مانند سامسونگ را تصرف کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، گوگل همچنین یک ایرباد "پیکسل باد پرو" به قیمت۱۹۹ دلار معرفی کرد که از ۲۱ ژوئیه، برای پیشسفارش موجود است و از ۲۸ ژوییه، به قیمت ۱۹۹ دلار در قفسه‌های فروش قرار می‌گیرد.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۸۷۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما