۰

الکامپ، بستر مناسب برای معرفی شبکه ملی اطلاعات

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۹
الکامپ، بستر مناسب برای معرفی شبکه ملی اطلاعات
الکامپ، بستر مناسب برای معرفی شبکه ملی اطلاعات

آی‌تی‌من- در این جلسه به پیشنهاد دکتر رئیسی مقرر شد به منظور بهبود وضعیت موجود طرحی به مرکز ملی فضای مجازی ارائه و از سوی اعضای حقیقی مورد بررسی قرار گیرد و سپس برای بررسی و تصویب نهایی به نشست شورای عالی فضای مجازی ارائه شود.

به طور قطع تلاش برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی و ترافیکی شبکه ملی اطلاعات عملیاتی نمی شود مگر با حضور جدی و موثر بخش خصوصی که در سال های اخیر نشان داده اند می توانند در لایه های مختلف شبکه ملی اطلاعات نقش آفرینی کنند .

درواقع فناوری اطلاعات به‌عنوان نوک پیکان پیشرفت فناورانه به‌طور قطع زمینه مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی است و در بسیاری بخش‌ها هم اکنون توان و ظرفیت تولید تجهیزات و ارائه راه حل‌های فناورانه از سوی شرکت‌های خصوصی محقق شده که جلوه هایی از آن در نمایشگاه های الکامپ سال های قبل به نمایش درآمده و این انتظار وجود دارد که در الکامپ 1401 ظرفیت قابل توجهی از این توانایی ها در معرض دید علاقمندان قرار بگیرد. 

درعین حال قابل پیش بینی است، سازمان ها، نهادها و دستگاه های دولتی نیز با حضور در الکامپ 1401 که 11 مرداد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، علاوه بر نشان دادن توانایی های خود، به همراه بخش خصوصی به تعالی شبکه ملی اطلاعات، پیشبرد سریع تر اهداف و معرفی بهتر آن به عموم مردم کمک کنند. بخصوص که شبکه ملی اطلاعات پروژه ملی، راهبردی و زیرساختی در کشور است و نهادهایی مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش تعیین کننده ای در آن دارند. 

حضور نهادهایی مانند وزارت ارتباطات در حوزه زیر ساخت ارائه خدمات و سایر نهادها و دستگاه هایی ارائه دهند خدمات دولتی در الکامپ زمینه ای را فراهم خواهد آوردم تا علاوه بر شکل گیری گفتگو میان بخش های دولتی و خصوصی، عموم مردم نیز با عوامل تاثیر گذار، ساختارها و خدمات شبکه ملی اطلاعات آشنا شوند. اهدافی که شاید دستگاه های دولتی و بخش خصوصی برای رسیدن به آن باید سال ها تلاش کنند، اما نمایشگاه الکامپ به دلیل ظرفیت، امکان و مخاطب گسترده و خاص خود به راحتی می تواند این بستر را در اختیار آنان قرار دهد.
 
کد مطلب : ۲۷۹۰۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين