۰

کاربران نگران حریم خصوصی خود در متاورس هستند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۶
کاربران نگران حریم خصوصی خود در متاورس هستند
کاربران نگران حریم خصوصی خود در متاورس هستند

آی‌تی‌من- متاورس به عنوان محیطی در نظر گرفته می‌شود که در آن کاربران توسط تاجران داده ای مورد سرقت قرار می‌گیرند که هشدار می‌دهند برای حریم خصوصی آنها ارزش قائل هستند.

این موضوع یکی از افشاگری‌های گزارش چشم‌انداز فناوری۲۰۲۲ Accenture از ۱۰۰۰ کاربر انگلیسی و بیش از ۱۵۰رهبر ارشد تجاری این کشور درباره دیدگاه‌هایشان درخصوص «عصر بعدی اینترنت» است.

این گزارش نشان داد که یک سوم از این کاربران هرگز حتیچیزی در مورد متاورس نشنیده‌اند، اما در مقابل، دو نفر از هر سه مدیر تجاری فکر می‌کنند که متاورس تأثیر مثبت زیادی بر سازمان آنها در آینده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، یک پنجم از رهبران کسب و کار انتظار دارند که متاورس تأثیر شگرفی بر سازمان آنها داشته باشد.

اگرچه تنها ۲۰ درصد از کسب و کارها به متاورس اعتقاد دارند، کارشناسان ادعا کردند که ۳۸ درصد از مشاغل انگلیستجربیات آزمایشی را در آن داشته‌اند. به گفته یکی از محققان، برخی از برنامه‌های کاربردی متاورس روزانه ۵۰میلیون کاربر دارند و کسب و کارها باید کارهای بهتری برایآموزش کاربران و جلب اعتماد آنها در متاورس انجام دهند تا سرمایه گذاری‌های‌شان به ثمر برسد.

یک سوم از کاربران انگلیسی به واقعیت مجازی برای معاشرت و خرید آنلاین در پنج سال آینده علاقه مند هستند. یک سوم دیگر نیز به حضور در رویدادهای سرگرمی، مانند کنسرت در واقعیت مجازی تمایل دارند.

سه چهارم کاربران خواهان کنترل بیشتر بر داده‌های خود و یکاتصال دیجیتالی واحد به تمام حساب‌هایشان در تمامی‌پلتفرم‌ها هستند. سه چهارم سازمان‌های انگلیس نیز در حال بررسی فناوری‌های Web۳ مانند بلاک چین و توکن‌سازیاند.

بر اساس این گزارش سه ویژگی اطمینان بخش متاورس صداقت، قابل مشاهده بودن و سهولت استفاده است. کاربران نگران از دست دادن کنترل اطلاعات خصوصی خودشان هستند، چیزی که نسل‌های قبلی اینترنت برای آنها به ارمغان آورد. کسب و کارها می‌توانند موارد زیادی را از نسل‌های قبلی فرا گیرند و فاز بعدی اینترنت را به گونه ای بسازند که ایننگرانی‌های کاربران را برطرف کند.
​​​​​​​
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۹۱۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما