۰

رصد مهاجران مجرم با ساعت‌های هوشمند در انگلیس

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۱
رصد مهاجران مجرم با ساعت‌های هوشمند در انگلیس
رصد مهاجران مجرم با ساعت‌های هوشمند در انگلیس

آی‌تی‌من- به نوشته نشریه گاردین افرادی که مجبور به استفاده از چنین ساعت‌های هوشمندی می‌شوند، باید طی روز از خود عکس بگیرند و موقعیت شان ساعت به ساعت ردیابی می‌شود. عکس‌های ثبت شده با نمونه‌های فایل‌های موجود در وزارت کشور انگلیس مقایسه می‌شود. اگر سیستم‌های دولتی نتوانندهویت فرد را تایید کنند، باید کنترل عکس به طور دستی انجام شود. در طرح‌ها وزارت کشور و وزارت دادگستری انگلیس،عکس‌ها همراه نام مهاجران، ملیت و تاریخ تولد آنها به مدت ۶سال ذخیره می‌شود.

این قوانین فقط شامل افرادی با ملیت خارجی می‌شود که به جرائمی‌محکوم شده بوده‌اند. طبق گزارش‌ها دولت انگلیس بقیهمهاجران مانند پناهجویان را با این شیوه رصد نمی‌کند.

در ماه مه ‌دولت انگلیس قراردادی ۶ میلیون پوندی با یکشرکت به نام «بادی لیمیتد» امضا کرد تا دستگاه‌هایالکترونیکی غیر مجاز را تحت «سرویس ردیابی ماهواره ایوزارت کشور» برای ردیابی گروه‌های خاص مجهز کند. در متن قرارداد آمده است: یک دستگاه نامناسب روشی متناسب تربرای ردیابی گروه‌های خاص در بازه‌های زمانی طولانی است.

دستگاه‌های غیرمجاز، ابزارهایی هستند که از بدن فرد جدا می‌شوند اما از او می‌خواهند در فواصل زمانی خاصی داده‌هایبیومتریک روزانه را ارسال کند.
​​​​​​​
وزارت کشور انگلیس به طور واضح اعلام نکرده از ساعت‌هایهوشمند با قابلیت شناسایی چهره برای ردیابی مجرمان مهاجر استفاده می‌کند. اما یک سخنگو به نشریه گاردین اعلام کرده این وزارتخانه به زودی یک دستگاه قابل حمل بیومتریکارائه می‌کند که همراه مچ بندهای پا به کار می‌رود.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۴۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما