۰

آمریکا صادرات فناوری‌های پیشرفته تراشه را سخت تر کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۵
آمریکا صادرات فناوری‌های پیشرفته تراشه را سخت تر کرد
آمریکا صادرات فناوری‌های پیشرفته تراشه را سخت تر کرد

آی‌تی‌من- آمریکا به بهانه حیاتی بودن برخی تجهیزات برای امنیت ملی کشورش، قوانین جدیدی برای سخت تر کردن صادرات فناوری‌هایی وضع کرد که از تولید نیمه رساناهای پیشرفته و موتور توربین‌های گازی پشتیبانی می‌کند.

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: فناوری‌های نوظهور و بنیادی که از کسید گالیوم و الماس استفاده می‌کنند، مشمول قوانین جدید می‌شوند زیرا دستگاه‌هایی که از این مواد استفاده می‌کنند، پتانسیل کاربرد نظامی‌دارند.

آلن استوز معاون وزیر بازرگانی در امور صنعت و امنیت در این باره می‌گوید: پیشرفت‌های فناورانه ای که به تولید نیمه رساناها و سریع تر شدن و کارآمدتر شدن فعالیت موتورها در شرایط سخت تر کمک می‌کند، از لحاط تجاری و نظامی‌اهمیت زیادی دارند. هنگامیکه ما متوجه ریسک‌ها و مزایای این فناوری‌های شویم و به طور هماهنگ با شرکای بین المللی مان همکاری کنیم، می‌توانیم تضمین کنیم که اهداف امنیتی ما تامین می‌شوند.

در جلساتی که آمریکا و کشورهای شریک در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی برگزار کردند، قرار شد کنترل بر ۴۲ مورد بیشتر شود که از این تعداد ۴ مورد فناوری نوین هستند. اما قوانین نظارت بر صادرات آمریکا از توافق بین المللی وسیع تر است و شامل فناوری‌های مختلف از جمله تجهیزات اضافی، نرم افزار و فناوری‌هایی می‌شود که برای تولید نیمه رسانا به کار می‌روند.

به گفته وزارت بازرگانی آمریکا، اکسید گالیم و الماس سبب می‌شوند تا نیمه رساناها در شرایط سخت تر مانند ولتاژ بالاتر و دمای بیشتر نیز فعال بمانند. دستگاه‌هایی که از این مواد استفاده می‌کنند، پتانسیل کاربرد نظامی‌ بیشتری دارند.

قوانین نظارت صادراتی جدید شامل گروهی از ابزارهای نرم افزاری به نام ECAD نیز می‌شود که برای تایید مدارهای یکپارچه یا صفحه مدارهای چاپی به کار می‌رود که کاربردهای پیشرفته نظامی‌و تجاری از جمله در ماهواره‌های نظامی‌و ارتباطاتی دارند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۹۴۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما