۰

قطعی اینترنت باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳
قطعی اینترنت باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی می‌شود
قطعی اینترنت باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی می‌شود

آی‌تی‌من- رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: ناآرامی‌ها اخیر سبب مشکلاتی برای فروشندگان شد، ولی تاثیر این ناآرامی‌ها قطعی اینترنت بود که ارتباط با واردکنندگان خشکبار و آجیل کشور را از بین برد و باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی خواهد شد.

علیرضا ارزانی در خصوص آخرین وضعیت بازار آجیل و خشکبار اظهار داشت: فروشندگان آجیل و خشکبار همچون گذشته محصولات خود را در بازار به فروش می‌رسانند.

وی افزود: تولید خشکبار در کشورمان با کاهش ۴۰ درصدی به دلیل شرایط اقلیمی‌و آب هوایی روبرو شده و خشکسالی امان تولیدکنندگان این محصولات را بریده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: طبیعتاً صادرات پسته و سایر محصولات آجیلی و خشکبار نیز به همین میزان با کاهش روبرو بوده است، هر چند که کاهش تولید هزینه‌های سربار تولیدکنندگان را نیز به شدت افزایش داده است.

ارزانی تصریح کرد: بازار جهانی پسته در وضعیت فعلی در اختیار آمریکا و ایران است، ولی با خشکسالی به وجود آمده توان رقابت کمتری با این کشور داریم و این امر به بازار آسیب رسانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اغتشاشات و ناآرامی‌ها اخیر سبب مشکلاتی برای فروشندگان بازار شد، ولی مهم‌ترین تاثیر این ناآرامی‌ها قطعی اینترنت بود که ارتباط با واردکنندگان خشکبار و آجیل کشور را از بین برد و از این لحاظ می‌توان گفت اعضای صنف دچار زیان و از دست رفتن بازارهای صادراتی شدند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: نابسامانی‌ها بازار ارز نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
 
 
 
 
 
 
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۰۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما