۰
ثروتمندترین فرد جهان مالک توییتر شد

ماسک: توییتر را خریدم تا به بشری که دوستش دارم خدمت کنم

تاریخ انتشار
شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵
ماسک: توییتر را خریدم تا به بشری که دوستش دارم خدمت کنم
ماسک: توییتر را خریدم تا به بشری که دوستش دارم خدمت کنم

آی‌تی‌من-  ثروتمندترین فرد جهان، بالاخره قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا را تکمیل کرد تا توییتر به یکی دیگر از شرکت‌های تحت مالکیت ایلان ماسک تبدیل شود.

ایلان ماسک پس از تملک توییتر در حرکتی نمادین با کاسه توالت وارد این شرکت شد و در نخستین اقدام نیز چند تن از مدیران ارشد توییتر از جمله «پاراگ آگراوال» مدیرعامل این شرکت را اخراج کرد.

وی پس از اخراج مدیرعامل توییتر در توئیتی نوشت: «پرنده از قفس آزاد شد.»

این میلیاردر 51 ساله دیروز نیز پیامی خطاب به تبلیغ‌دهندگان روی توییتر منتشر کرد. وی در این پیام به دلایل بشردوستانه‌اش برای خرید توییتر اشاره کرد و خواستار ایجاد فضایی برای بیان عقاید بدون توسل به خشونت شده است.

 پیام به تبلیغات دهندگان
ماسک همچنین خطاب به تبلیغ‌دهندگان گفته که توییتر می‌خواهد بزرگ‌ترین پلتفرم تبلیغاتی جهان باشد که در آن، تبلیغات «بسیار مرتبط» با علایق کاربران نمایش داده شود.

متن پیام ایلان ماسک به تبلیغات دهندگان به این شرح است: 
«می‌خواستم مستقیما انگیزه‌ام را در تملک توییتر توضیح بدهم. گمانه‌زنی‌های زیادی درباره اینکه چرا توییتر را خریدم و در مورد تبلیغات چگونه فکر می‌کنم وجود دارد که بیشترش اشتباه بوده است.

دلیل اینکه من توییتر را خریداری کردم، این است که داشتن یک میدان مشترک دیجیتالی، که در آن بتوان طیف گسترده‌ای از عقاید را به شیوه‌ای سالم و بدون توسل به خشونت به بحث گذاشت، برای آینده تمدن ضروری است.

در حال حاضر خطر بزرگی وجود دارد که رسانه‌های اجتماعی به اتاق‌های پژواک جناح‌های راست افراطی و چپ افراطی تبدیل شوند که نفرت بیشتری ایجاد می‌کنند و جامعه ما را دو پاره می‌کنند.

در تعقیب بی‌امان کلیک‌ها، بسیاری از رسانه‌های سنتی نیز به آن افراط‌های قطبی دامن زده‌اند و به آن‌ها پاسخ می‌دهند، زیرا معتقدند این چیزی است که پول را به ارمغان می‌آورد، اما با انجام این کار، فرصت گفت‌وگو از دست می‌رود.

به همین دلیل توییتر را خریدم. من این کار را به این دلیل که آسان بود انجام ندادم؛ من این کار را برای پول بیشتر انجام ندادم. این کار را کردم تا به بشریتی که دوستش دارم کمک کنم. من این کار را با فروتنی انجام می‌دهم و می‌دانم که شکست در پیگیری این هدف، علی‌رغم تلاش‌های ما، یک احتمال بسیار واقعی است.

همانطور که گفته شد، بدیهی است که توییتر نباید به یک عرصه جهنمی رایگان برای همه تبدیل شود؛ جایی که بتوان هر چیزی را بدون عواقب گفت! علاوه بر پایبندی به قوانین کشور، پلتفرم ما باید گرم و پذیرای همه باشد، جایی که شما می‌توانید تجربه مورد نظر خود را مطابق با اولویت‌های‌تان انتخاب کنید، همانطور که می‌توانید انتخاب کنید، برای مثال، فیلم ببینید یا بازی‌های ویدیویی مختلف را انجام دهید. 

من همچنین بسیار معتقدم که تبلیغات، زمانی که به درستی انجام شود، می‌تواند شما را خوشحال، سرگرم و آگاه کند. می‌تواند خدمات یا محصول یا درمان پزشکی‌ای را به شما نشان دهد که هرگز نمی‌دانستید وجود دارد، اما برای شما مناسب است. برای اینکه این موضوع اتفاق بیفتد، ضروری است که به کاربران توییتر تبلیغاتی نشان داده شود که تا حد امکان با نیازهای آنها مرتبط باشد. تبلیغات کم ارتباط، هرزنامه هستند. اما تبلیغات بسیار مرتبط در واقع محتوا هستند!

اساساً، توییتر آرزو دارد که معتبرترین پلتفرم تبلیغاتی در جهان باشد که برند شما را تقویت کرده و شرکت شما را رشد دهد. از همه کسانی که با ما همکاری کردند، از شما تشکر می‌کنم. بیایید با هم چیز خارق العاده‌ای بسازیم.»

از سوی دیگر با فرا رسیدن مهلت نهایی ۲۸ اکتبر که دادگاه برای تکمیل قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر توسط ایلان ماسک تعیین کرده بود، مبادله سهام توییتر در بورس نیویورک از دیروز (جمعه) متوقف شد.

یک قاضی دِلاویر دستور داده بود که شکایت توییتر علیه ایلان ماسک متوقف شود و به این میلیاردر تا ۲۸ اکتبر برای نهایی کردن قرارداد، فرصت داده بود. 

تکمیل قرارداد خرید، به شکایت توییتر که به همراه سرمایه گذاران انتظار دارد این توافق بر اساس قیمت اولیه ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم این شرکت، تکمیل شود، پایان می‌دهد. سهام توییتر در اوایل معاملات روز پنج شنبه حدود یک درصد افزایش یافته و به ۵۳.۹۴ دلار رسیده بود.

ایلان ماسک هفته گذشته گفته بود از خرید توییتر هیجان زده است؛ هر چند که او و سرمایه گذاران دیگر برای این شرکت شبکه اجتماعی، پول اضافی پرداخت کرده‌اند. 

واشنگتن پست پنجشنبه گذشته گزارش کرده بود ایلان ماسک به سرمایه‌گذاران در قرارداد خرید توییتر گفته است قصد دارد از شر ۷۵ درصد ۷۵۰۰ کارمند توییتر خلاص شود. 
 
کد مطلب : ۲۸۰۰۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين