۰

ایلان ماسک ملزم به شهادت درباره خرید توییتر شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
ایلان ماسک ملزم به شهادت درباره خرید توییتر شد
ایلان ماسک ملزم به شهادت درباره خرید توییتر شد

آی‌تی‌من- دستور قاضی لورل بیلر، که شنبه شب صادر شد، حکم اولیه‌ او در دسامبر را که به نفع SEC بود، رسمی کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اکتبر از  ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس، شکایت کرد تا او را مجبور به شهادت در تحقیقات مربوط به خرید توییتر (ایکس کنونی) کند.

بنا به اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ماسک در مصاحبه‌ای که در سپتامبر به‌عنوان بخشی از تحقیقات برنامه‌ریزی شده بود، شرکت نکرد.

این آژانس در حال بررسی این است که آیا ماسک هنگام ثبت اسناد مورد نیاز در مورد خرید سهام توییتر از قانون پیروی کرده ، و آیا اظهارات وی در رابطه با این معامله گمراه‌کننده بوده است یا نه.

ماسک با تلاش SEC برای مصاحبه با او مخالفت کرد و گفت که آنها قبلاً دو بار این کار را انجام داده‌اند. او SEC را به آزار و اذیت متهم کرد.

بیلر این استدلال را رد کرد. او در این حکم گفت کهSEC  مجوز صدور احضاریه را داشته است.

بیلر گفت، اگر SEC و ماسک نتوانند در مورد تاریخ و زمان مصاحبه به توافق برسند، او راسا تصمیم خواهد گرفت.

اختلاف بین ماسک و SEC زمانی آغاز شد که این نهاد تنظیم‌کننده در سال 2018 پس از توییت او مبنی بر «تامین مالی تضمین شده» در ارتباط با یک طرح احتمالی برای خصوصی کردن تسلا از او شکایت کرد. برای حل این پرونده، ماسک موافقت کرد که یک وکیل تسلا توییت‌های او را در مورد این سازنده خودروهای برقی بررسی کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در سال 2019 به دلیل نقض ادعایی این توافق دوباره از او شکایت کرده بود.

ماسک از دیوان عالی آمریکا خواسته است تا این توافق را بررسی کند و می‌گوید این توافق آزادی بیان او را که یک حق اساسی است، نقض می‌کند.
 
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۶۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما