۰
تداوم دردسرهای گنجشک آبی

ایلان ماسک: توییتر شاید ورشکسته شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۶
ایلان ماسک: توییتر شاید ورشکسته شود
ایلان ماسک: توییتر شاید ورشکسته شود

آی‌تی‌من-  بلومبرگ نیوز گزارش کرد مالک جدید توییتر در نخستین دیدار گروهی با کارمندان توییتر، اظهار کرد: نمی‌تواند ورشکستگی این شرکت را منتفی بداند.

طبق گزارش وب سایت اینفورمیشن، وی هشدار داد این شرکت سال آینده میلیاردها دلار از دست خواهد داد. ماسک افزود: در ایمیلی به کارمندان دورکار اعلام شده بود دیگر اجازه دورکاری ندارند و انتظار می‌رود ۴۰ ساعت در هفته در محل کار حاضر شوند.

ماسک به کارکنان گفت که روزهای غذای رایگان، دورکاری و سایر مزایا به پایان رسیده است. او گفته است: اگر می‌توانید به صورت فیزیکی وارد دفتری شوید و حاضر نشدید، استعفا پذیرفته می‌شود.

سه منبع آگاه به رویترز گفتند: ماسک در ایمیلی به کارمندان توییتر هشدار داد اگر این شرکت نتواند درآمد اشتراک را برای جبران کاهش درآمد تبلیغاتی افزایش دهد، قادر نخواهد بود در رکود اقتصادی که در حال وقوع است، دوام بیاورد.
دو منبع آگاه اظهار کردند یووئل روث که مدیر تیم واکنش توییتر برای مقابله با نفرت پراکنی، اطلاعات نادرست و هرزنامه در این سرویس بود، روز پنج شنبه استعفا کرد. پروفایل او در توییتر به مدیر سابق اعتماد و ایمنی توییتر تغییر یافته است. پیش از او هم لئا کیسنر، مدیر امنیت اطلاعات توییتر در توییتی اعلام کرد از این شرکت رفته است. طبق پیام داخلی که در سیستم پیام رسانی اسلک توییتر منتشر شده است، دامین کایران، مدیر حریم خصوصی و ماریان فوگارتی، مدیر رعایت قوانین توییتر هم استعفا کرده‌اند. اما برخلاف گزارشهای رسانه ای، رابین ویلر، مدیر ارشد فروش تبلیغات توییتر به کارمندان اعلام کرده است در این شرکت می‌ماند.

در این بین، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرده است پس از خروج سه مدیر حریم خصوصی و رعایت قوانین، به نگرانی به نظاره توییتر نشسته است. این استعفاها احتمال تخطی توییتر از مقررات رگولاتوری را افزایش می‌دهد. الکس اسپیرو، وکیل ماسک در ایمیلی به بعضی از کارمندان این شرکت اعلام کرد توییتر همچنان به قوانین پایبند می‌ماند و توییتر در قبال دستورات رگولاتوری، مسوول خواهد بود نه کارمندان.

ماسک پس از خرید توییتر در ۲۷ اکتبر، خانه تکانی در این شرکت را آغاز و اعلام کرد این شرکت روزانه بیش از چهار میلیون دلار ضرر می‌کند زیرا آگهی دهندگان پس از به دست گرفتن کنترل توییتر توسط او، شروع به فرار کرده‌اند.

توییتر پس از این قرارداد خرید، ۱۳ میلیارد دلار بدهی دارد و با پرداخت بهره نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار در ۱۲ ماه آینده، روبروست. این پرداخت از نقدینگی آزاد توییتر که ۱.۱ میلیارد دلار تا پایان ژوئن گزارش شده است، بیشتر است.

ادامه زلزله مدیریتی در توییتر
در حالی که ایلان ماسک به ورشکستگی این شرکت آمریکایی اشاره کرد، حداقل ۶ مدیر اجرایی توییتر طی یک هفته اخیر از سمت خود استعفا کرده‌اند.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در میان این مدیران، یوئل راث، رئیس بخش ایمنی و اعتدال بوده است.

بر اساس این گزارش، ماسک علی‌رغم شکایت محافظه‌کاران مبنی بر اینکه وی مسوول بسیاری از سانسورهای سیاسی در این پلتفرم است، راث را حفظ کرده بود. این سانسورها یکی از دلایلی بود که ماسک برای خرید این شرکت ذکر کرده بود.

به گزارش نیویورک تایمز، ماسک در ایمیلی هنگام برگزاری این نشست نوشت: تصویر اقتصادی پیش رو وخیم است. بدون درآمد قابل توجه از اشتراک کاربران، احتمال زیادی وجود دارد که توییتر از رکود اقتصادی آتی جان سالم به در نبرد.

گزارش‌ها حاکی است که به همراه راث، پنج مدیر دیگر در هفته جاری میلادی استعفا کرده‌اند. روسای بخش‌های حریم خصوصی، امنیت اطلاعات و انطباق درست قبل از مهلت مقرر برای ارائه گزارش به دولت آمریکا، که طبق توافقنامه سال 2011 با کمیسیون تجارت فدرال این اقدام لازم بود، استعفا دادند.

تعدادی از شرکت‌ها به دلیل کمپین فشار فعالانی که از خرید توییتر توسط ماسک خشمگین هستند و همچنین به دلیل حمایت جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، طی هفته‌های اخیر تبلیغات خود را از توییتر حذف کرده‌اند.

 توقف تیک آبی پولی
اما در حالی که به گفته ماسک، اگر توییتر نتواند از برنامه ماهانه درآمد 8 دلاری از تیک آبی خود سود کسب کند، ورشکستگی یک احتمال بسیار واقعی است؛ خبرها حاکی از توقف این برنامه است.

بر اساس این گزارش، توییتر ارائه سرویس اشتراکی تیک آبی ۸ دلاری را روز جمعه متوقف کرده زیرا به طور ناگهانی انبوهی از حساب‌های جعلی در این پلتفرم ظاهر شده‌اند.

سرویس تیک آبی قبلا فقط به حساب‌های کاربری تایید شده برای سیاستمداران، افراد مشهور، خبرنگاران و دیگر افراد مشهور ارائه می‌شد. اما هفته قبل گزینه عضویت در این سرویس برای تمام افرادی که حاضر به پرداخت هزینه اشتراک بودند، مهیا شد. هدف از این اقدام افزایش درآمد توییتر بود و از سوی دیگر ماسک سعی داشت آگهی دهندگان را وادار کند در این پلتفرم باقی بمانند.

برخی کاربران روز گذشته اعلام کردند گزینه سرویس حق اشتراکی جدید برای دریافت تیک آبی ناپدید شده است. از سوی دیگر منبعی آگاه نیز اعلام کرد ارائه آن به کاربران متوقف شده است.

از زمان ارائه سرویس، حساب‌های کاربری جعلی که ادعا می‌کردند به برندهای بزرگ تعلق دارند از جمله تسلا، اسپیس ایکس، روبولکس، نستله و لاکهید مارتین با تیک‌های آبی در توییتر ظاهر شده بودند.

حساب کاربری تیم پشتیبانی توییتر در این باره نوشته است: برای مقابله با جعل هویت، ما برچسب «رسمی» را به برخی حساب‌ها اضافه کردیم. البته این برچسب روز چهارشنبه ارائه شده بود اما ماسک ظرف چند ساعت آن را حذف کرد.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد با نگرانی عمیق تحولات توییتر را نظارت می‌کند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۰۱۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما